Publicerat: / Allmänt

Snart är nollningen över!

Hej igen min kära blogg!
Förlåt för uppdateringen just nu, jag lovar att bättra mig så fort jag har allt under kontroll igen och inte hetsar runt på olika nollningsaktiviteter.

Tisdag: Hade vi en kort introduktion till en kurs som heter Personlig och professionell utveckling (PPU), vilket vi kommer läsa 2HP av de 5 första terminerna. Den verkar väldigt flummig, okomplicerad men samtidigt intressant så det ska nog bli skoj.

Därefter satt jag och pluggade med min basgrupp i kursen vi läser nu som heter Socialt arbete: teori, utveckling och profession innan det var sags för Socionomturneringen 2015. Där möts alla fyra klasserna (på UU är det fyra på hösten, tre på våren) i en turnering och i år hade våra kära faddrar bestämt att det skulle vara i brännboll. Jag spelade inte eftersom jag är förkyld, men agerade hejarklack. Det slutade med att vi vann hejarklackstävlingen och kom trea i brännbollen. Skoj! Därefter åkte jag hem medan vissa andra gick ut.

Onsdag: Träffade jag min basgrupp igen innan det var dags för första seminariumet och det gick så himla bra! Är så glad att äntligen kunna sitta på ett seminarium och inte känna mig sämst, som jag nästintill alltid gjorde i engelskan.

Torsdag: Hade vi en väldigt ovärd föreläsning i studieteknik, borde inte ha gått för jag sov typ igenom den men men. Sen på kvällen var det temaförfesttävling där vi skulle ha ett pyjamasparty som förfest (till vårt tema) och generalerna skulle bedöma hur bra den var. Därefter drog de andra vidare till Stocken men jag hade dragit på mig feber och förkylningen hade blivit värre så jag drog hemåt istället. Tråkigt!

Fredag: Hade fortfarande feberkänningar men åkte ändå in för gästföreläsning med BUP, vilket var sjukt intressant! Så himla härligt och bra motivation för mig att höra någon prata om sitt jobb när hen verkligen brinner för det. Gör mig så taggad! Därefter chillade jag hela kvällen för att försöka bli frisk. 

Idag: Ska jag snart iväg och käka med min familj och sedan fixa mig för gasque ikväll, är så sjukt taggad även fast jag fortfarande är sjuk. Peppar peppar så klarar jag det ändå! Loviisa kommer på släppet sen också så det blir skoj! 

Kram på er alla fina,
Minna



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hejsan! Jag heter Minna, är född under det fantastiska året 1995 och bor i en mycket liten byhåla utanför Uppsala. Jag läser just nu första terminen på Socionomprogrammet på Uppsala Universitet och jobbar extra som vårdbiträde på ett äldreboende. I övrigt gillar jag att umgås med kompisar, läsa och lyssna på musik. Jag har tidigare också varit väldigt aktiv inom ridsporten, vilket jag hoppas kunna återuppta inom en snar framtid. I den här bloggen kommer ni i framtiden få följa min vardag med plugg, jobb, fritid, min hund Gucci och en stor skopa av känslor och tankar. Vill ni läsa så vore det jätteskoj och var isåfall inte rädda för att kommentera. Kram!