Publicerat: / Allmänt

Tisdag!

Godmorgon alla fina!


Igår tipsade Loviisa mig om appen sleep cycles som känner av när du sover, är vaken och när du sover djupt, samt att den väcker dig när du inte djupsover. Tyckte den var toppen faktiskt så därför tänkte jag tipsa er andra om den! Var riktigt skönt att vakna imorse, även om det kändes som att jag låg vaken halva natten hade jag faktiskt bara varit vaken en gång, samt nu på morgonen. 

Började morgonen med en riktig brakfrukost. Chiapudding som jag gör på 2dl hasselnötsdryck, 3msk chiafrön och ungefär ett kryddmått vaniljpulver som jag fixade igår, till den hade jag mango. Sen gjorde jag också en knäckmacka med ost och skinka, samt microägg. Det är superlätt att göra och tar bara 2 minuter, vilket är toppen när jag känner för ett ägg till frukost men inte orkar koka eller steka. Du knäcker bara ett ägg i en skål eller mugg, rör runt så vitan och gulan blandas, slänger i lite kryddor om så önskas och stoppar in i micron i 1min på högsta effekt. Hett tips till er alla!

Såhär fint hade jag det!
 
Idag är det tisdag och det enda jag har på schemat är att jag ska träffa min basgrupp vid 13.30 för att sedan ha seminarium i kommunalrätt 15.15-17. Innan dess blir det en promenad med Gucci. Efter seminariumet sen blir det raka vägen hem och ta det lugnt, får se om det blir ett samtal med Han med stort H också. Annars ska jag se på ung och bortskämd ikväll. 
Hoppas att ni alla har en fantastisk morgon! Kram på er!


Postat av: Du vet vem jag är hehe

Fett spännande med micro ägg! Smakar det som vanligt? Måste prova!

Svar: Smakar lite som omelett fast det märks liksom mer att den är gjord i micro? Prova i alla fall! Det är gott 😃
Minna Huovinen

2016-02-17 @ 21:17:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hejsan! Jag heter Minna, är född under det fantastiska året 1995 och bor i en mycket liten byhåla utanför Uppsala. Jag läser just nu första terminen på Socionomprogrammet på Uppsala Universitet och jobbar extra som vårdbiträde på ett äldreboende. I övrigt gillar jag att umgås med kompisar, läsa och lyssna på musik. Jag har tidigare också varit väldigt aktiv inom ridsporten, vilket jag hoppas kunna återuppta inom en snar framtid. I den här bloggen kommer ni i framtiden få följa min vardag med plugg, jobb, fritid, min hund Gucci och en stor skopa av känslor och tankar. Vill ni läsa så vore det jätteskoj och var isåfall inte rädda för att kommentera. Kram!