Publicerat: / Allmänt

Fortsättning på året!

Maj: Jag jobbade en massa och egentligen hände inte så mycket mer. Såg en massa hockey och häckade hemma för det mesta. Sprang vårruset med mamma, hennes kusin och vänner trots att jag var svinförkyld. Gick asbra första 3km, sen insåg jag varför en inte ska springa när en är förkyld. Fcik stå stilla och dricka vatten i typ en kvart innan jag kunde gå de sista 2km. Vann i alla fall en stor chokladask i Lindts chokladhjul så jag var glad ändå. Följde Eurovisionveckan helt slaviskt. Bokade äntligen bråvalla.

Juni: Fikade med Loviisa på Waynes och pratade om allt mellan himmel och jord. Min syrran slutade 9an och jag stod stolt och såg mina elever på skolavslutningen samtidigt som jag jobbade mitt sista pass på skolan. Jag och Loviisa gick ut och köpte en flaska vin på krogen. Käkade pizza met ägg på för första gången och det var nog det vidrigaste. Spydde också på verkligheten när jag blev trakasserad av män på krogen 4ggr på samma kväll. Samt på vägen hem därifrån. Firade midsommar i Björklinge, nykter. Väldigt skoj! Åkte på bråvallafestivalen med massa vänner, hade det grymt kul. 

Juli: Jag var sjuk... igen. Firade Loviisas födelsedag med massa vin och en suspekt snubbe som frågade om vägen till ett soprum? Jag kom in på mitt andrahandsval till universitetet och var lycklig över att jag skulle bli socionom. Jobbade som en galning med en 7 dagars vecka på 60 timmar bland annat. Åkte till Söderhamn och hälsade på släkten. Tog ett äckligt nattåg hem för jobb i två dagar och åkte sedan upp igen. 

Augusti: Red för första gången på 1,5 år och fick därefter den värsta träningsvärken som går att få. Jag kom in på Socionomprogrammet i Uppsala och blev så chockad att jag grät inför min pappa. (haha) Åkte till Öregrund med Loviisa och myste i värmen. Käkade med Elin och catchade upp om livet. Sade hejdå till Elin B som åkte till England i några månader. Har fortfarande inte hunnit träffa henne sne hon kom hem, that's bad.


De sista månaderna kommer imorgon! :)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hejsan! Jag heter Minna, är född under det fantastiska året 1995 och bor i en mycket liten byhåla utanför Uppsala. Jag läser just nu första terminen på Socionomprogrammet på Uppsala Universitet och jobbar extra som vårdbiträde på ett äldreboende. I övrigt gillar jag att umgås med kompisar, läsa och lyssna på musik. Jag har tidigare också varit väldigt aktiv inom ridsporten, vilket jag hoppas kunna återuppta inom en snar framtid. I den här bloggen kommer ni i framtiden få följa min vardag med plugg, jobb, fritid, min hund Gucci och en stor skopa av känslor och tankar. Vill ni läsa så vore det jätteskoj och var isåfall inte rädda för att kommentera. Kram!