Publicerat: / Lista

Tiden går!

Tiden går och en massa har hänt på sista tiden. Ska väl slänga upp någon slags sammanfattning men just nu orkar jag inte. Känner att jag behöver skriva av mig när det så fort som möjligt dock, när det fortfarande är färskt, så jag kan minnas tillbaka i framtiden. Hur som, det är nytt år med nya möjligheter, så jag slänger upp två årslistor! (Som jag slog ihop :) )

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Japp. Jag dejtade, två personer. Jag blev kär i en av dem, vilket är första gången i mitt liv. Jag gick in i ett förhållande i slutet av året. Jag fick ett ordentligt jobb för första gången i mitt liv. (två ett tag till och med) Jag var också glad och lycklig större delen av året, för första gången i mitt liv. Till sämre saker så rökte jag för första gången. Handlade på systemet för första gången. Jag hade ingen sysselsättning för första gången i mitt liv (endast 3 månader men ändå). Säkert mycket mer än så men det är det jag kommer på.

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Har nog aldrig haft några nyårslöften. Fast då var mitt löfte att äta sundare och gå ner i vikt. Vilket jag gjorde och höll. Iår ska jag även försöka komma igång med mer träning.

3. Kommer du ha några nya för nästa år?
Se ovanstående! Men också att jag ska fortsätta vara lycklig! Se livet från den ljusa sidan! Fortsätta uppskatta och värdera min familj, släkt, vänner och pojkvän högt och älska livet. Mår så mycket bättre då!

4. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Inga nära vänner till mig, men kollegor och bekanta.

5. Dog någon som stod dig nära?
Komplex fråga, för boenden på jobbet har dött och till viss del blir ju dem som en familj till en. Så ja? Inte så att jag grät men jag tänkte väldigt mycket på speciellt en av dem när hen gick bort.

6. Vilka länder besökte du?
Sverige och England!

7. Är det något du saknar år 2015 som du vill ha år 2016?
Tror faktiskt inte det! 2015 var jäkligt bra!

8. Vilket datum från år 2015 kommer du alltid minnas, och varför?
11-12 April - stort misstag som lärde mig mycket om mig själv och livet.
9 November - första gången jag och Sebastian träffades.
21 December - då jag och Sebastian första gången kallade oss flickvän/pojkvän.
+ massa annat men minns inte specifika datum! Den sista är helt klart den jag kommer minnas mest!
 
9. Vad var din största framgång 2015?
Haha att jag fick den bästa killen? Att jag stod på mig när jag begick mitt misstag och hen ansåg att det var jag som var problemet? Att jag kom in på min drömutbildning? Att jag fick ett jobb jag verkligen tycker om? The list is long!

10. Vad är du mest nöjd med?
Sebastian och min plats på socionomprogrammet tar nog första platsen tillsammans. Sen kommer den där hemtentan jag ägde på.

11. Största misstaget?
Haha vette fan om jag ens vill tänka på hen? Jo det vill jag, för då inser jag ännu mer hur värdelös hen var (oops did I just say that?) och hur jag var alldeles för bra för hen!

12. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Bihåleinflammation my ass.

13. Bästa köpet?
Min mobil, hade inte klarat mig på min förra länge till!

14. Vad spenderade du mest pengar på?
Smink... och mat... OCH SPARANDE! WOW!

15. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Min familj, min släkt, mina vänner och Sebastian. Underbara allihopa <3

16. Vilka sånger/band kommer alltid att påminna dig om år 2013?
Robbie Williams! Zara Larsson! Adam Levine! Ariana Grande! Justin Bieber!

17. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Gladare!

18. Vad önskar du att du gjort mer?
Fler vinkvällar med Loviisa hade behövts!

19. Vad önskar du att du gjort mindre?
Hade ångest, stress och prestationsångest.

20. Hur tillbringade du julen?
Med familjen på julafton, släkten på pappas sida på juldagen, mammas sida på annandagen.

21. Hur många one night stands?
Ett.

22. Hur många har du nobbat?
Haha, för många på tinder. Men egentligen bara två ordentligt skulle jag säga.

23. Favoritprogram på TV?
HAHA four in a bed sammanfattar mina arbetslösa månader!

24. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Hata är ett starkt ord men ja nästan... hehe.

25. Bästa boken du läste i år?
Har knappt läst några iår? Hemskt?
 
26. Blev du kär i år? 
Förjävla kär blev jag!

27. Största musikaliska upptäckten? 
Tror inte jag gjorde någon större upptäckt iår?

28. Något du önskade dig och fick när du fyllde år? 
En ny säng.

29. Något du önskade dig men inte fick? 
Nope!

30. Vad gjorde du på din födelsedag 2015
?
Var hemma och pluggade och beställde min säng.
 
31. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? 
Tror fan inte det? Det var lärorikt och bra! Mestadels var jag väldigt glad och i slutet av året också väldigt lycklig!

32. Hur skulle du beskriva din stil år 2015? 
Samma som innan, väldigt jag, väldigt vardaglig.

33. Vad fick dig att må bra? 
Alla runt omkring mig!

34. Vem saknar du?
Min kanin Caga saknar jag ibland!

35. De bästa nya människorna du träffade?
Vore typ skamligt som flickvän att inte säga Sebastian? Men lägger till alla människor runt honom också. Samt alla mina fantastiska kursare, kärlek på dem alla!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hejsan! Jag heter Minna, är född under det fantastiska året 1995 och bor i en mycket liten byhåla utanför Uppsala. Jag läser just nu första terminen på Socionomprogrammet på Uppsala Universitet och jobbar extra som vårdbiträde på ett äldreboende. I övrigt gillar jag att umgås med kompisar, läsa och lyssna på musik. Jag har tidigare också varit väldigt aktiv inom ridsporten, vilket jag hoppas kunna återuppta inom en snar framtid. I den här bloggen kommer ni i framtiden få följa min vardag med plugg, jobb, fritid, min hund Gucci och en stor skopa av känslor och tankar. Vill ni läsa så vore det jätteskoj och var isåfall inte rädda för att kommentera. Kram!