Publicerat: / Allmänt

Nollning för hela slanten!

Hej kära bloggen!

Det har varit en hektisk vecka med en massa roliga saker. Tänkte dra de lite kort här nere för det kommer nog inte bli så mycket bloggande denna vecka heller.

Tisdag: Föreläsningar på förmiddagen där faddrarna för nollningen stormade föreläsningen, därefter stadsvandring som jag följde med på för att jag ändå inte hade något att göra. Efter det träffade jag upp Elin en stund och fikade samt köpte mat innan det var dags för första nollningsaktiviteten. Vi delades in i faddergrupper, jag hamnade i pyjamasparty eftersom temat för nollningen är fest. Vi lekte därefter lekar, grillade (jag åt sallad) och avslutade sedan på Östgöta nations pub!

Onsdag: Först föreläsning i två timmar, åkte hem en sväng och sedan var det dags för pubrunda på kvällen. Vi gick till sammanlagt 5 pubar och avslutade sedan på Norrlands klubb.

Torsdag: Såpadag! Kort och gott skulle vi göra massa tävlingar som inkluderade att vi sedan var indränkta i såpa och vatten. Var lagom mysigt att åka buss hem sen kan jag säga... På kvällen åkte jag hem till Fanny och Mattias på middag och allmänt häng!

Fredag: Socionomjakt! Vilket var en typ av poängtävling där vi skulle leta lådor i stan samt utföra en massa uppdrag och till sist göra en tårta. På kvällen var jag på kräftskiva med grannarna vilket också var trevligt.

Lördag-Söndag: Hajk i Vassunda, vi vandrade en liten bit och hängde sedan på bygdegård där vi körde femkamp, åt tacos och myste tillsammans. Dagen efter drog jag hem och sov i princip hela dagen bortsett från den lilla tid jag lade på att plugga.

Måndag (idag): Har jag haft först en föreläsning i socialt arbete och sedan en om akademiskt skrivande. Är nu svintrött men ska fortsätta läsa inför seminariet på onsdag och senare ikväll ska jag till Östgöta nation för pub-häng och quizkväll!





Hoppas allt är fint med er alla! Ska försöka uppdatera mer senare! 

Kram, Minna



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hejsan! Jag heter Minna, är född under det fantastiska året 1995 och bor i en mycket liten byhåla utanför Uppsala. Jag läser just nu första terminen på Socionomprogrammet på Uppsala Universitet och jobbar extra som vårdbiträde på ett äldreboende. I övrigt gillar jag att umgås med kompisar, läsa och lyssna på musik. Jag har tidigare också varit väldigt aktiv inom ridsporten, vilket jag hoppas kunna återuppta inom en snar framtid. I den här bloggen kommer ni i framtiden få följa min vardag med plugg, jobb, fritid, min hund Gucci och en stor skopa av känslor och tankar. Vill ni läsa så vore det jätteskoj och var isåfall inte rädda för att kommentera. Kram!