Publicerat: / Allmänt

Liten lista!

Snodde en liten lista av Egoina igen! Är på gasquen just i detta nu så hoppas ni har en fin kväll.

1. Var är din mobiltelefon?

I min hand, skriver på den just nu.

 

2. Ditt hår?

Långt och tjockt, en liten ful utväxt har jag också men annars brunt.

 

3. Ditt humör?

Glad och taggad, bortsett från förkylningen.

 

4. Din dagsplan?

Äta, göra mig iordning för gasque, gå på gasque, skåla rätt, eftersläpp, ta mig hem, inte bryta fötterna i klackar, sova.

 

5. Det bästa du vet?

Hänga med fina vänner. Sova när det ösregnar utomhus. Dadelbollar. Långa, målade naglar. Julafton. Lagom väder. Havregrynsgröt. Hemmagjorda köttbullar. 

 

6. Din dröm i natt?

Drömde inget inatt, men häromdagen drömde jag att en väns mamma förvandlades till en häxa som i sin tur förvandlade duschen jag duschade i (varför jag gjorde det när hon var där är en bra fråga) till en gaskammare och försökte gasa ihjäl mig, men jag hade förutsett detta så jag överlevde. Hur en nu överlever en gaskammare när en är där inne redan? Sjuk dröm!

 

7. Ditt livsmål?

Hitta en man som älskar mig och som jag älskar, skaffa barn, hus osv och samtidigt vara lycklig över det liv jag har.

 

8. Rummet du är i?

Vardagsrummet! Precis käkat frulle och kollat på tv.

 

9. Din hobby?

Hästar, böcker, musik, lägga för mycket pengar på smink och tekniska prylar, nagellack.

 

10. Din skräck?

Döden, att mista någon närstående, att hamna i ett destruktivt förhållande och inte avsluta det, att komma på att det jag utbildar mig till är helt fel för mig, göra någon riktigt besviken.

 

11. Var var du igår kväll?

Hemma! Åt lite nötter, planerade min ekonomi, chattade med lite vänner osv.

 

12. Vad är du inte?

Frisk? Nej men det var ett tråkigt svar. Jag är inte oärlig. Det är sällan jag säger eller gör saker för stt göra någon annan till lags, istället föredrar jag att vara ärlig mot mig själv och andra alla dagar i veckan.

 

13. En sak du önskar dig?

En ny säng, för min kommer snatt slänga in handduken och tacka för sig.

 

14. Det senaste du gjorde?

Åt frulle och sov!

 

15. Dina kläder?

Pyjamas, morgonrock och tofflor. Ska väl ta på mig något vettigt snart haha.

 

16. Din dator?

Är en Acer som jag haft i ganska exakt ett år nu och den fungerar bra. Den är ganska tung dock (laptop) så jag funderar på stt köpa en iPad med tangentbord att ta med på föreläsningar.

 

17. Din bästa ägodel?

Min mobil, helt klart. Är alldeles för beroende av den för mitt eget bästa.

 

18. Något du inte har på dig?

Inget speciellt tror jag, men jag har nästintill aldrig mjukisbyxor offentligt. (Säger jag efter två veckor med pyjamas i offentligheten)

 

19. Favoritaffär?

Gina, Vero moda, H&M. Online gillr jag eleven.se, Asos, topshop, feelunique.

 

20. Din sommar?

Var mestadels bara en massa jobb, var på bråvalla också men annars är det mest jobb och lite häng med vänner.

 

21. Favoritfärg?

Grön.

 

22. När skrattade du senast?

I förrigår på förfesttävlingen när vi skulle bygga en koja i en fadders skorridorsrum men det slutade med att det blev tre filtar som hängde på två snören i taket, såg väldigt roligt ut.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hejsan! Jag heter Minna, är född under det fantastiska året 1995 och bor i en mycket liten byhåla utanför Uppsala. Jag läser just nu första terminen på Socionomprogrammet på Uppsala Universitet och jobbar extra som vårdbiträde på ett äldreboende. I övrigt gillar jag att umgås med kompisar, läsa och lyssna på musik. Jag har tidigare också varit väldigt aktiv inom ridsporten, vilket jag hoppas kunna återuppta inom en snar framtid. I den här bloggen kommer ni i framtiden få följa min vardag med plugg, jobb, fritid, min hund Gucci och en stor skopa av känslor och tankar. Vill ni läsa så vore det jätteskoj och var isåfall inte rädda för att kommentera. Kram!