Publicerat: / Allmänt

Liten fin lista!

Har lite tråkigt och sitter för tillfället och försöker avsluta min uppsats. Har allting klart förutom att jag måste utöka min avslutning lite till och sen korrekturläsa. Så tar en paus och slänger in någon lista som Elin hade lagt upp. 
 

Saknar du någon just nu?
Har inte haft jättemycket tid för mina vänner utanför universitetet på sista tiden, så de saknar jag såklart. Och så saknar jag min farmor, farfar, mormor, moster, morbror, faster och kusiner. För de träffar jag så förbannat sällan.

Vem var den senaste du pussade?
Gucci såklart!

Vad gjorde du inatt?
Försökte sova, var svintrött men kunde inte somna. Verkligen inte likt mig.

Klackskor eller sneakers?
Varken eller, går helst i converse eller ballerina. Eller kängor på vintern.

Kjol/klänning eller jeans?
Beror helt på vilken dag. Vissa dagar vill jag ha jeans och vissa är det så skönt med klänning eller kjol.

Skostorlek?
40.

Civilstatus?
Singel, inte ens sökande.

Tror du på kärleken?
Självklart!

Har du någonsin fått ditt hjärta krossat?
Jodå, det har jag väl. 

Har du någonsin krossat någon annans hjärta?
Krossat vet jag inte riktigt, men jag dissade en person en gång för att jag inte trodde att jag var redo för det som hen hade som mål. Och hen verkade då ta illa upp, men tror inte jag krossade hens hjärta precis.

Är du rädd för att starta ett förhållande med någon?
Ja, fast kommer chansen att starta ett förhållande med någon som jag tycker om och är kär i kommer jag försöka med hela mitt hjärta ändå. Tycker det är så ofantligt tråkigt när rädsla kommer ivägen för kärlek.

One night stand eller förhållande?
Har bara erfarenhet av en av dem så kan inte direkt jämföra, men säger ändå förhållande.

Vild fest eller romantisk hemmakväll?
Båda är roliga/mysiga på sitt sätt. Beror helt på sinnesstämmning.

Telefonkontakt eller face to face?
Face to face, helt klart! 

Har du någonsin gått på bio ensam?
Nej, men när jag är rik i mitt nästa liv kommer jag göra det om ingen vill gå med mig. Nu har jag sällan råd och då gör jag det bara när andra också ska gå.

Är du glad?
Ja, för att jag det här året mått bättre än någonsin.

Har du någonsin blivit jagad av polisen?
Haha, nej jag har aldrig blivit jagad. Har pratat med polisen påväg hem från krogen när jag gick ensam en gång och så har jag blivit stannad för körkortskontroll och alkotest, men inget annat. 

Skulle du vilja väga mer?
Nej.

Skulle du vilja dricka dig full nu?
Nja, inte riktigt denna helg. Känner att mitt huvud behövs till den här uppsatsen.

Kan du låta bli att prata i fyra timmar?
Jovisst kan jag det. Jag pratar i och för sig ganska mycket med mig själv och med hunden. Men nog skulle jag klara det om jag var ensam hemma.

Kan du vara på en fest utan att dricka?
Jadå, men jag har nog inte riktigt lika kul helt ärligt.

Vilket är ditt favoritnummer? 
8 har varit det väldigt länge, men även 3.

Vad var det senaste du åt? 
Riesen.

Om du var en krita, vilken färg skulle du vara då?
 
Grön.

Vilka böcker läser du just nu? 
Haha, det här må vara det tråkigaste svaret på frågan men någon kanske blir inspirerad. Socialt arbete, en grundbok - Meeuwisse, Sunesson och Swärd, Förstå Socialt arbete - Börjeson, Perspektiv på sociala problem - Meeuwisse och Swärd samt Handlingsutrymme - Svensson, Johnsson, Laanemets.

Har du en bästa kompis i det motsatta könet?
Jadå, Rob. Vi har känt varandra i 2,5år nu men aldrig träffats. Ändå är han en av mina bästa vänner.

Är du fortfarande vän med folk från skolan?
Yes, både från högstadiet och gymnasiet.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hejsan! Jag heter Minna, är född under det fantastiska året 1995 och bor i en mycket liten byhåla utanför Uppsala. Jag läser just nu första terminen på Socionomprogrammet på Uppsala Universitet och jobbar extra som vårdbiträde på ett äldreboende. I övrigt gillar jag att umgås med kompisar, läsa och lyssna på musik. Jag har tidigare också varit väldigt aktiv inom ridsporten, vilket jag hoppas kunna återuppta inom en snar framtid. I den här bloggen kommer ni i framtiden få följa min vardag med plugg, jobb, fritid, min hund Gucci och en stor skopa av känslor och tankar. Vill ni läsa så vore det jätteskoj och var isåfall inte rädda för att kommentera. Kram!