Publicerat: / Allmänt

Kortvecka!

Hej alla fina! Hoppas allt är bra med er.

I måndags hade jag en två-timmarsföreläsning där två bibliotikarier gick igenom hur en kunde söka efter vetenskapliga och populärvetenskapliga artiklar till ett PM som vi börjar skriva i våra basgrupper. Nästefter föreläsningen i akademiskt skrivande som vi hade för några veckor sen var nog den här den tråkigaste någonsin. I teorin var det en bra sak men i praktiken var det i princip två timmar av att kolla på när de sökte på olika ord på olika söktjänster.

På tisdagen var jag ledig hela dagen och åkte därför iväg till IKEA för brunch med Loviisa vilket har blivit någon slags tradition nu. Vi tog sådär oförskämt mycket, åt upp nästan allt, satt totalt där i 1,5 timme och hade sedan matkoma resten av dagen. Den brunchen kan verkligen rekommenderas! Senare på eftermiddagen skulle mamma till veterinären med Gucci för att klippa klor och då började jag storhandla under tiden så vi slog två flugor i en smäll. Kan vara det värsta jag gjort. Handlar aldrig på coop igen.

Igår hade jag ett seminarium där vi samlades i en datorsal för att söka efter lämpliga artiklar till PMet. Det var även det ganska segt och onödigt, men förhoppningsvis lärde jag mig någonting i alla fall. Resten av kvällen chillade jag, pratade med lite vänner och tog det allmänt lugnt. Jag och Elin googlade också drinkar eftersom vi ska ha drinkkväll tillsammans imorgon.

Som vanligt har jag helt glömt bort att ta bilder, vilket jag måste skärpa mig med. Förvisso är ni inte många som läser men det är väl det minsta jag kan göra för er som faktiskt gör det. Jag har ju den här bloggen mestadels för mig själv. För att kunna skriva av mig och kolla tillbaka.

Nu har jag officiellt fått helg så idag ska jag mest ta det lugnt, plugga lite grann och kanske se på någon film. 

Kram på er alla,
Minna



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hejsan! Jag heter Minna, är född under det fantastiska året 1995 och bor i en mycket liten byhåla utanför Uppsala. Jag läser just nu första terminen på Socionomprogrammet på Uppsala Universitet och jobbar extra som vårdbiträde på ett äldreboende. I övrigt gillar jag att umgås med kompisar, läsa och lyssna på musik. Jag har tidigare också varit väldigt aktiv inom ridsporten, vilket jag hoppas kunna återuppta inom en snar framtid. I den här bloggen kommer ni i framtiden få följa min vardag med plugg, jobb, fritid, min hund Gucci och en stor skopa av känslor och tankar. Vill ni läsa så vore det jätteskoj och var isåfall inte rädda för att kommentera. Kram!