Publicerat: / Allmänt

Söndag, vilodagen.


Idag ligger jag bara hemma och chillar så slänger in två listor jag hittade på min vän Elins blogg.

 

1. När gick du upp i morse? – Runt 11 tror jag.

2. Vem ringde du senast? – Min syster.

3. Vad har du i dina fickor? - Tror inte jag har fickor för tillfället.

4. Vad köpte du senast? – Mjölk, jag vet jag börjar bli gammal.

5. Vad får dig att bli riktigt arg? – Sexister, homofober och rasister.

6. Om du var fast ensam på en öde ö, vilka tre saker skulle du ta med? – Vänner, min mobil och en mast så jag fick internet.

7. Är du morgon- eller kvällsmänniska? – Det beror så mycker på när man frågar mig, ställer om dygnet så lätt.

8. Senaste filmen du såg på bio? – Tror det kan ha varit Insurgent.

9. Vad uppskattar du hos en vän? – Omtänksamhet och att även om hen inte kan säga några visdomsord så är hen en bra lyssnare.

10. Har du någon gång badat naken utomhus? – Japp!

11. Vad äter du helst? – Tacos, köttbullar eller pasta carbonara.

12. Är du driven som person? – Beror på om jag är motiverad till det jag gör, men jag tror det.

13. Har du någon gång åkt dit för fortkörning? – Nej!

14. Vem gjorde senast något extra speciellt för dig? – Oj, jag vet inte! Tror det måste ha varit runt min födelsedag av mina vänner i såfall.

15. Vart lägger du din mobiltelefon när du sover? – På laddning på en pall/bord jag har bredvid sängen.

16. Är du materialist? – Egentligen inte, men jag älskar att köpa saker.

17. Har du några djur? – En hund.

18. Är du blyg? – Till viss del, beror på stämningen.

19. När flög du senast? – London, Gatwick - Arlanda 23 Februari!

20. Har du något tatuering? – Nej.

21. Har du varit med om en bilolycka? – Nej. Eller ja en bil rullade in i oss en gång, men det räknas väl inte? Och så har jag backat in i en skylt också.

22. Har du något bevarat inom dig som ingen annan vet? – Ohja, men tror inte det är mycket för jag är väldigt öppen av mig.

23. Vilken är den roligaste träningsformen? - Ridning, alla dagar.

24. Bästa egenskapen hos en partner? – Förstående, respekterande, intelligent, omtänksam och trustworthy (svenska ordet tack? haha).

25. Sämsta egenskapen hos en partner? – Egoistisk och nedlåtande.

26. Var växte du upp? – I Örsundsbro.

27. Har du någon gång ringt polisen? - Ringde 11414 med pappa en gång, men annars nej.

28. Vilka är dina största svagheter? – Jag har dålig självkänsla och självförtroende samt tänker för mycket och överanalyserar för mycket.

29. Har du, eller har haft någon barnsjukdom? – Nej.

30. Vilka är dina bästa egenskaper? – Jag brukar få höra att jag är snäll, klok och omtänksam.

31. Vad har du in din väska? – Tuggummi, plånbok, handkräm, nässpray, halstabletter, paraly är väl de saker jag alltid har där.

32. Vad shoppar du helst? – Smink och kläder, haha.

33. Favoritklädesplagg? – Jumpsuit och klänning.

34. Bästa plagg/accessoar i garderoben? – Svarta jeans!

35. Vilken är din favoritparfym? – Någon från Ralph Laurent.

36. String, boxer eller vanliga trosor? – String, men vanliga gå också bra.

37. Vad sover du i? – T-shirt och vanliga trosor.

38. Går du på någon diet? – Nej, men försöker tänka på hur mycket jag äter.

39. Nämn tre maträtter du äter ofta? – Pasta och bacon, pasta och tonfiskröra, sallad.

40. Vad dricker du till vardags? – Vatten eller mineralvatten.

41. Om du dricker alkohol, vad dricker du helst? – Vin!

42. Lugn hemmakväll eller party all night long? – Båda!

43. Tycker du om att fika? – Jag är svensk, klart jag gör.

44. Vilka tidningar brukar du läsa? – Ingen, men kollar in aftonbladet på webben ibland.

45. Favoritprogram på TV? – Alla töntiga gammeldagsa brittiska serier.

46. Lyssnar du på radio? – Bara när jag kör/åker bil.

47. Hur skulle du beskriva ditt drömhem? – Hemtrevligt och modernt.

48. Pedant eller slarver? – Oftast pedant, men inte med mitt egna rum.

49. Dricker du kaffe och i så fall vilken sort?-  Svart för det mesta! Men går jag till Waynes blir det vaniljlatte.

50. Tråkigaste hushållssysslan? – Dammsuga, zZzZz.

51. Brukar du ta sovmorgon? – Japp.

52. Leva nu, längta eller minnas? - Klart man ska minnas och längta, men det är nuet som spelar roll.

53. Något du aldrig skulle klä dig i? – Lämnar inte gärna huset i mjukisbyxor. Men typ haremsbyxor skulle jag aldrig ha.

54. Har du färgat hår nu? – Japp, med en "fin" utväxt.

55. Vad gör du för att rensa huvudet och få extra energi? – Spelar piano.

56. Drömresemål? – Älskar England, skulle vilja åka till norra delen, men också typ Berlin.

57. Värsta resmålet? – Ehhh ingen aning.

58. Vad är det finaste du gjort för någon? – Oj jag vet inte, det finaste man kan göra är väl att finnas för en vän som mår dåligt?

59. Vad tråkar ut dig? – Människor som startar konversationer men sen tycker att du ska hålla uppe den.

60. Beskriv en perfekt vardag för dig? – Sovmorgon, häng med vänner, dricka vin.

 

SENASTE:

1. Dryck: Ramlösa granatäpple 

2. Telefonsamtalet: Pappa igår.

3. SMS: Mamma.

4. Sång du lyssnade på: Adam Lambert - Ghost town. 

HAR DU NÅGONSIN:

6. Dejtat någon två gånger: Förstår inte riktigt, två dejter eller dejta två omgångar. Ja och nej.

7. Har någon varit otrogen mot dig: Nej.

8. Varit kär: Nej.

9. Förlorat någon speciell person: Ja.

10. Varit deprimerad: Fick inte det förklarat av någon, men ja det skulle jag säga.

11. Varit så trött att du somnat sittandes: Haha ja.

 DINA TRE FAVORITFÄRGER:

12. Grön

13. Blå

14. Lila

I ÅR HAR DU:

15. Lärt känna en ny vän: Ja.

16. Fått ditt hjärta krossat: Nej.

17. Skrattat så att du har börjat gråta: Haha jaa.

18. Träffat någon som förändrat ditt liv: Inte drastiskt, men ja. 

19. Insett vilka som är dina äkta vänner: Visste jag redan.

20. Fått reda på att någon har pratat om dig: Tror inte det.

21. Kysst en kompis: Ja.

BLANDAT:

22. Hur många av dina msn-kompisar har du träffat: Hahaha MSN! De flesta tror jag jag träffade.

23. Hur många barn vill du ha i framtiden: 1-3st.

24. Har du några husdjur?: En hund.

25. Vill du ändra ditt namn: Nej. Eller jag, jag planerar att ta min framtida mans efternamn sen, men annars nej.

26. Vad gjorde du under din förra födelsedag: Jag minns helt ärligt inte. Har för mig att jag hade seminarium, träffade väl Helena och Elin och sen myste jag hemma.

27. Vilken tid vaknade du idag: Runt 11.

28. Vad gjorde du igår runt midnatt: Låg vaken i sängen.

29. Någonting som du längtar till: Universitetet på sätt och vis. Men Bråvalla nu i veckan och sommarväder kanske?

31. En sak du skulle vilja ändra om ditt liv: Något gammalt beslut hade jag gärna ändrat, annars är jag nöjd.

32. Vad lyssnar du på just nu: Min syster som pratar högt med någon på skype.

33. Har du någonsin pratat med en person vid namn Jens: Haha japp!

34. Vad gör dig irriterad just nu: Inget speciellt faktiskt.

OM DIG:

36. Vad är ditt namn: Minna Kristina Huovinen.

37. Singel/upptagen: Single and ready to mingle. Eller ja, singel alltså.

38. Stjärntecken: Vågen.

39. Kille eller tjej: Tjej

40. Grundskola: Örsundsbroskolan

41. Gymnasie: JENSEN Gymnasium Uppsala! 

42. Högskola: Pluggade en kurs på Uppsala universitet i höstas, sen får vi se om det blir det eller Högskolan i Gävle i höst.

43. Hårfärg: Kastanjebrun med en najs grå utväxt.

44. Långt eller kort: 70cm, sen får man definiera långt eller kort själv.

45. Längd: 170cm.

46. Vad gillar du gällande dig själv: Min personlighet är helt okej, och jag är inte världens drama queen.

47. Piercings: Vanliga hål i öronen.

48. Tattoos: Nej.

49. Höger eller vänster: Högerhänt.

DIN FÖRSTA:

51. Operation: Vi kan ju hoppas att jag slipper sånt.

52. Piercing: Öronen. 

53. Tatueringen: Ingen.

54. Bästa vän: Johannes tror jag han hette, men minns inte.

55. Sporten du spelar: Ridning. Men har spelat fotboll, dansat och skjutit luftgevär också.

56. Husdjur: Min kanin Saga som dog i vintras.

57. Vaccination du minns: Stelkrampssprutan tror jag.

58. Konsert: Måns Zelmerlöw för massa år sen i Söderhamn med Elin.

60. Alkohol du drack: Cider.

JUST NU:

61. Äter du: Ingenting, blir kanske glass senare.

62. Dricker du: Vatten.

63. Är du på väg att: Fortsätta svara på dessa frågor.

64. Lyssnar du på: Ingenting.

65. Väntar du på: Middag kanske, jag vet inte.

DIN FRAMTID:

66. Vill du ha barn: Ja.

67. Vill du gifta dig: Om jag hittar någon jag vill gifta mig med så ja.

68. Karriär i åtanke: Socionom, har inget specifikt yrke i åtanke dock.

VAD ÄR BÄST MED MOTSATTA KÖNET?

69. Läppar eller ögon: Båda!

70. Kramar eller pussar: Båda!

71. Kortare eller längre: Spelar egentligen ingen roll, men jag attraheras mest av längre.

72. Yngre eller äldre: Just nu äldre, men om några år spelar det nog ingen roll.

73. Romantisk eller spontan: Varför kan man inte vara spontant romantisk?

74. Snygg mage eller snygga armar: Bryr mig inte så mycket, men båda självfallet.

75. Tatueringar eller piercingar: Spelar ingen roll.

76. Känslig eller inte: Får gärna visa känslor, annars blir det svårt. Men det behöver inte betyda att man är känslig.

77. Ragg eller förhållande: Förhållande.

78. Bråkstake eller tveksam: Ehh ingetdera?

HAR DU NÅGONSIN:

79. Kysst en främling: Skulle inte vilja kalla honom en främling, men vi hade inte känt varandra länge.

80. Gjort något sjukt spontant: Ja.

81. Tappat glasögon eller linser: Ja, när jag hade glasögon tappade jag de jämt.

82. Haft sex: Ja.

83. Krossat någons hjärta: Jag har avvisat någon men tror inte det hade gått så långt att jag krossade hans hjärta.

84. Har någon krossat ditt hjärta: Nej, det gick inte så långt där heller.

85. Har du blivit arresterad: Nej, bara jagad av vägverket.

86. Dissat någon: Ja.

87. Gråtit när någon dött: Ja.

88. Gillat din killkompis (mer än som vän): Ehh naah eller asså kanske, vet inte. Har inte varit kär i någon dock.

TROR DU PÅ:

89. Dig själv: Har svårt för det men jag försöker.

90. Mirakel: Nää, eller jag vet inte.

91. Kärlek vid första ögonkastet: Attraktion ja, kärlek nej.

92. Himlen: Till viss del gör jag det, men inte riktigt himlen. Tror att man kommer till en annan plats när man dör.

93. Tomten: Nej. 

94. Att kyssas på första dejten: Kan inte svara nej här, men säger att om båda känner att det är rätt.

95. Änglar: Naaah, tror inte det.

SVARA ÄRLIGT:

96. Varit otrogen: Nej.

97. Haft mer än en pojkvän på samma gång: Har inte ens haft en.

98. Tror du att det är möjligt att vara trogen hela livet ut: Självklart.

99. Vad kan du verkligen inte leva utan: Min familj och mina vänner.

100. Har du svarat ärligt på dom här 100 frågorna: Ja det tror jag väl.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hejsan! Jag heter Minna, är född under det fantastiska året 1995 och bor i en mycket liten byhåla utanför Uppsala. Jag läser just nu första terminen på Socionomprogrammet på Uppsala Universitet och jobbar extra som vårdbiträde på ett äldreboende. I övrigt gillar jag att umgås med kompisar, läsa och lyssna på musik. Jag har tidigare också varit väldigt aktiv inom ridsporten, vilket jag hoppas kunna återuppta inom en snar framtid. I den här bloggen kommer ni i framtiden få följa min vardag med plugg, jobb, fritid, min hund Gucci och en stor skopa av känslor och tankar. Vill ni läsa så vore det jätteskoj och var isåfall inte rädda för att kommentera. Kram!