Publicerat: / Allmänt

Så tillbaka till denna recap

Som rubriken lyder. Vad har hänt sedan sist? Jo jag har hunnit få två jobb, förvisso jobbar jag inte på det ena nu eftersom det är på min gamla grundskola och de har sommarlov, men två jobb är jag anställd på. Sen får vi se om jag kommer tillbaka dit eller ej. Det andra är på min mammas jobb, vilket är äldreboendet Liljegården som också ligger här i Örsundsbro, så sjukt skönt att ha nära till jobbet verkligen. Där kommer jag främst att gå nu i sommar men jag har faktiskt fått en hel del pass även nu i April och Maj för att komma in i det hela innan sommaren börjar. 

Annars har jag spenderat tid med en massa vänner, firat valborg hemma hos Thea och Sara tillsammans med en hel hög vänner. Jag har också firat Fridas födelsedag för drygt en månad sen men också hängt med en massa vänner och firat Filips student, först på stan med utspring och fika och senare med mottagning hemma hos honom, mycket trevligt!

I övrigt går jag just nu väldigt mycket hemma, har varit och fikat och lunchat med några vänner nu i veckan och hade igår utbildning i vardagsarbete på Liljegården vilket var mycket trevligt och nyttigt. Fick också skriva på papper så nu är det helt klart med anställningen. Annars ska jag snart iväg och kolla på en kompis när han spelar match i Sala av alla ställen och sedan ska jag och Loviisa äta pizza innan vi drar ut på krogen. Får se vart vi hamnar någonstans men det ska nog bli roligt. Jag och Loviisa går ju under namnen Piff och Puff sedan förra sommaren när vi var ner till Josäfins lägenhet i Spanien och vi båda i princip satt ihop hela tiden och klädde oss likadant. Så ikväll gör Piff och Puff Uppsala osäkert, eller vad man brukar säga. 

Annars har jag inte så mycket planer för denna vecka, jag ska ev. hoppa in och jobba för min kollega och vän Emelie på tisdag om vi hittar någon dag hon kan jobba för mig. Annars ska jag fira midsommar, antagligen i Björklinge detta år, inte riktigt lika galmouröst som Spanien men jag drar med mig Loviisa och så kommer Elin också att vara där bland annat. Ska försöka sticka in med något mer inlägg om jag gör något intressant denna vecka. Annars får ni alla ha det så bra i sommarvärmen!

 
En bild på hela gänget hemma hos Filip under hans student, snodd från Josäfin som länkades längre upp i inlägget.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hejsan! Jag heter Minna, är född under det fantastiska året 1995 och bor i en mycket liten byhåla utanför Uppsala. Jag läser just nu första terminen på Socionomprogrammet på Uppsala Universitet och jobbar extra som vårdbiträde på ett äldreboende. I övrigt gillar jag att umgås med kompisar, läsa och lyssna på musik. Jag har tidigare också varit väldigt aktiv inom ridsporten, vilket jag hoppas kunna återuppta inom en snar framtid. I den här bloggen kommer ni i framtiden få följa min vardag med plugg, jobb, fritid, min hund Gucci och en stor skopa av känslor och tankar. Vill ni läsa så vore det jätteskoj och var isåfall inte rädda för att kommentera. Kram!