Publicerat: / Allmänt

Nu kör vi igen!

Nu var det väldigt länge sedan sist, precis som vanligt alltså. För min egna del känner jag att jag måste skärpa mig, det är så ofta som jag vill skriva av mig men så glömmer jag bort att jag har en blogg. Har inget emot att vara öppen om det jag känner heller, så förstår egentligen inte varför jag inte skriver. 

Den senaste tiden har jag varit väldigt ångestladdad, egentligen inte påverkat av något men jag har haft svårt att se värdet i mig själv ett tag samtidigt som jag var och fortfarande är, grymt nervös över var jag kommer hamna i höst. Jag vet att jag egentligen borde vara lugn, jag kommer komma in, det bara kommer bli så. Men just det här att jag inte vet om jag kommer hamna i Uppsala eller Gävle gör ändå att jag går runt med något slags pirr i magen, vilket såklart kan ses som positivt eftersom jag är förväntansfull inför det som komma skall, men för min del är nervositet också alltid till viss del negativt eftersom jag blir väldigt orolig i kroppen överlag. Jag vet att det kommer bli bra, men tiden hade gärna fått gå lite fortare. 

Dessa nervösa känslor har också gjort att jag i vissa fall kanske har agerat lite annorlunda än vad jag skulle gjort i vanliga fall, jag har i vissa fall varit lite fööör öppen även fast jag inte ångrar det eftersom jag oftast tycker ärlighet varar längst. Men det finns såklart alltid saker som man hade velat fått ogjorda eller fått osagda, men jag blir som vanligt alldeles för exalterad när något händer och skyndar alldeles för mycket, inte för att jag är desperat efter förändring men för att jag älskar när nya saker händer eller när man träffar nya bekantskaper. Alltid finns det något att lära av de man träffar, vilket jag insett så sjukt mycket nu när jag börjat på mina jobb. Kanske främst det inom äldrevården.
 
Det här inlägget skulle bli någon slags recap av de senaste fyra månaderna men istället blev det ett långt inlägg med en massa tankar, skönt för mig men kanske inte så intressant för någon annan med en massa djupa ord. Men min tanke är att jag ska skriva imorgon igen så förhoppningsvis kanske det blir något lite mer konkret då. Jag ska försöka vara bättre på bilder också, sällan någon tycker dessa långa texter är inbjudan om de inte själva har något slags intresse i innehållet. Det vet jag mycket väl. 

Om någon mot förmodan läser detta vill jag ändå passa på att önska alla en härlig sommar redan nu (den verkar ju faktiskt ha kommit lite smått), själv åker jag till Bråvalla i slutet på månaden och i övrigt ska jag jobba och ev. få hit en kompis som bor alldeles för långt bort. Vi får se vad som händer, men jag hoppas på många fina sommarkvällar med vänner också såklart. Ha det bra allesammans!




Två bilder från igår när jag och Elin firade att det var ett år sen studenten!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hejsan! Jag heter Minna, är född under det fantastiska året 1995 och bor i en mycket liten byhåla utanför Uppsala. Jag läser just nu första terminen på Socionomprogrammet på Uppsala Universitet och jobbar extra som vårdbiträde på ett äldreboende. I övrigt gillar jag att umgås med kompisar, läsa och lyssna på musik. Jag har tidigare också varit väldigt aktiv inom ridsporten, vilket jag hoppas kunna återuppta inom en snar framtid. I den här bloggen kommer ni i framtiden få följa min vardag med plugg, jobb, fritid, min hund Gucci och en stor skopa av känslor och tankar. Vill ni läsa så vore det jätteskoj och var isåfall inte rädda för att kommentera. Kram!