Publicerat: / Allmänt

Lunch, fika och jobb!

Idag tog jag bussen in till Uppsala vid 11 för att möta upp Elina, Helena och Elin. Det är så sällan vi ses nuförtiden, vilket såklart känns jättekonstigt när vi för bara lite mer än ett år sedan sågs varje dag i skolan. Sedan pluggade också jag, Elin och Helena tillsammans i höstas så då sågs vi också nästintill varje dag. Det var hur som helst väldigt trevligt med en catch up, trots att det inte har hänt så mycket i någons liv sen sist. Vi lunchade först sallad (och Helena lax) på Unico, innan vi tog en fika inne på Landings.

Därefter vandrade jag och Elina runt lite och kollade i affärer, köpte en varsin flowercrown och sedan tog jag bussen till jobbet. Riktigt skön dag på jobbet idag faktiskt, jobbade med min kära mor vilket flöt på väldigt bra faktiskt. Till viss del är det ju alltid speciellt att jobba med henne, men det har fungerat bra hittills.

Nu för bara några timmar sedan kom jag hem och sen dess har jag mest chillat. Gav mina föräldrar sin bröllopsdagspresent två dagar i förväg eftersom de ska åka iväg imorgon och vi ville att de skulle ha den innan helgen. De firar 20 år som gifta och åker då upp till vår stuga så jag och syrran som blir hemma köpte ett presentkort på bio till dem. 

Nu ska jag hur som helst sova, imorgon är det midsommar vilket självklart ska firas med vänner och så kan vi väl alla hålla tummarna för att det blir fint väder (även fast alla på jobbet informerat mig om att det inte kommer bli det)?

Kram och godnatt!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hejsan! Jag heter Minna, är född under det fantastiska året 1995 och bor i en mycket liten byhåla utanför Uppsala. Jag läser just nu första terminen på Socionomprogrammet på Uppsala Universitet och jobbar extra som vårdbiträde på ett äldreboende. I övrigt gillar jag att umgås med kompisar, läsa och lyssna på musik. Jag har tidigare också varit väldigt aktiv inom ridsporten, vilket jag hoppas kunna återuppta inom en snar framtid. I den här bloggen kommer ni i framtiden få följa min vardag med plugg, jobb, fritid, min hund Gucci och en stor skopa av känslor och tankar. Vill ni läsa så vore det jätteskoj och var isåfall inte rädda för att kommentera. Kram!