Publicerat: / Allmänt

Lördag, fina lördag!

Hoppas alla hade en trevlig midsommar igår! Själv åt jag västerbottenpaj samt jordgubbar med glass hemma hos Loviisa, sen försökte vi hitta ett öppet Ica utan lycka, innan vi åkte ut till Viksta där vi träffade ett helt gäng andra människor. Hade det väldigt trevligt och det var kul att träffa alla. Tog ett stopp förbi donken påvägen hem till Loviisa igen eftersom vi var jättehungriga och sedan myste vi en stund till hos Loviisa innan jag körde hem själv.
 
Här spelade vi kubb, men vårat lag var inge vidare bra så vi tog en bild istället.
 
Vaknade halv 1 idag av att syrran ringde och ville ha skjuts hem från sin kompis där hon firat midsommar. Brukar inte sova så länge men idag var jag tydligen extra trött, trots att jag var nykter igår. Sedan dess har jag lagat mat och fixat lite inför Bråvalla. Bokade parkeringsbiljett, fyllde på mitt armband (alla som ska dit, kom ihåg att fixa det!) och kollade lite packningslistor så jag vet vad jag behöver inhandla innan det är dags. Slänger in en nedkortad version av den här nere, kan vara bra med lite inspiration från varandra så kommentera gärna om jag glömt något:

  • Tält, tillbehör
  • Sovsäck, madrass/liggunderlag + pump
  • Filt, kudde - lättast är att ta en handduk, lägga i en påse och sen lägga i ett örngott, då har man en handduk om det skulle behövas också!
  • Brassestol
  • Vattenflaska och gärna en dunk - så man slipper springa till vattnet hela tiden
  • Kläder för alla väder - regnponcho är toppen ifall det regnar, många strumpor är bra och en tjocktröja är nästintill obligatorisk när man ska sova
  • Våtsavetter och handsprit
  • Tandborste, tandkräm, deo och parfym
  • Torrschampoo(!!!) och hårtoffsar/hårnålar, minimalt med smink
  • Solkräm(!!!) och solglasögon
  • Plåster - man går väldigt mycket så det är lätt att få skav
  • Mat - åtminstone frukost, mjukost och knäckebröd är ett hett tips men också riskakor och bars
  • Alkohol - för den som vill såklart, kom ihåg att glas ofta är förbjudet och en stor risk
  • Godis, halstabletter och tuggummi - kan vara bra att ha
  • Biljetten - viktigast av allt!
  • Legitimation, mobil, laddare/powerpack + mobilväska med halsrem
  • Plastpåsar - till bla. blöta fötter men också allt annat
  • Silvertejp - räddaren i nöden!
  • Plastmuggar
  • Öronproppar
  • P-piller/kondomer - om inte du själv behöver kanske någon annan gör det
  • Vätskeersättning
  • Penna - behövs bla. när man parkerar bilen på bråvalla, vi fick fråga runt förra året för ingen hade en
Nu ska jag äta lite chips och om en timme ska jag kolla på Sverige - Tyskland i VM. Ha en fin kväll!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hejsan! Jag heter Minna, är född under det fantastiska året 1995 och bor i en mycket liten byhåla utanför Uppsala. Jag läser just nu första terminen på Socionomprogrammet på Uppsala Universitet och jobbar extra som vårdbiträde på ett äldreboende. I övrigt gillar jag att umgås med kompisar, läsa och lyssna på musik. Jag har tidigare också varit väldigt aktiv inom ridsporten, vilket jag hoppas kunna återuppta inom en snar framtid. I den här bloggen kommer ni i framtiden få följa min vardag med plugg, jobb, fritid, min hund Gucci och en stor skopa av känslor och tankar. Vill ni läsa så vore det jätteskoj och var isåfall inte rädda för att kommentera. Kram!