Publicerat: / Allmänt

Fotboll, utgång och dess fina eftersmak

I Lördags åkte jag och Loviisa som sagt iväg till Sala för att kolla på fotboll. En vän till mig spelar i det gästande laget så jag tänkte att jag skulle passa på att åka och kolla när jag inte hade något bättre för mig, och när jag fick höra att Loviisa bara skulle rulla tummarna hela dagen drog jag med henne också. Det var faktiskt väldigt kul, trots att matchen slutade 0-0 var det nästan mer intressant än att kolla på när typ landslaget spelar i vissa fall. Speciellt en situation i slutet gav mig säkert en hjärtattack, jag blir ju så sjukt nervös när jag kollar på fotboll. Jag och Loviisa drog sedan hemåt och fixade oss och hos henne åt vi pizza vilken jag fick ett ägg på helt random trots att jag inte beställt det, haha. Sedan drog vi ut, först till terassen där vi tog en drink och sedan till uteserveringen vid saluhallen där vi bla. Delade på en flaska vin.

Sedan spenderade jag gårdagen i sängen i princip, svintrött och med den där härliga efterslängen som man får, vilken jag aldrig brukade få förut. Man börjar väl bli gammal, hehe... 

Annars håller jag på att försöka fixa så jag kanske får jobba något pass nu i veckan, känns hemskt att bara få lån för 6 timmar den här månaden så jag försöker klämma in något mer pass där det går. Idag är jag dock ledig så jag tänkte kanske spendera lite tid med min syster, och så får vi se om jag orkar ta mig tid att rensa min gamla dator och göra en säkerhetskopia på min "nya" (har hagt den i 10månader nu haha). 



Först en bild på mig på bussen in till Uppsala och sedan en bild på mig och Loviisa på bussen från henne.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hejsan! Jag heter Minna, är född under det fantastiska året 1995 och bor i en mycket liten byhåla utanför Uppsala. Jag läser just nu första terminen på Socionomprogrammet på Uppsala Universitet och jobbar extra som vårdbiträde på ett äldreboende. I övrigt gillar jag att umgås med kompisar, läsa och lyssna på musik. Jag har tidigare också varit väldigt aktiv inom ridsporten, vilket jag hoppas kunna återuppta inom en snar framtid. I den här bloggen kommer ni i framtiden få följa min vardag med plugg, jobb, fritid, min hund Gucci och en stor skopa av känslor och tankar. Vill ni läsa så vore det jätteskoj och var isåfall inte rädda för att kommentera. Kram!