Publicerat: / Allmänt

Som ett barn igen

Hade verkligen glömt bort hur underbart det är med barn, men också hur jobbigt det är. Det är så härligt hur icke dömande och fulla av energi som de är, helt oberörda av livets alla baksidor. Samtidigt blir de så rastlösa när det inte finns något att göra.

Min och mammas kollega Emma + man och fyra barn var alltså här igår på fika vilket var hemskt trevligt. Jag varvade kaffedrickande med de vuxna med att gå till klätterställningen bakom vårt hus, gräva fram min och syrrans alla gamla barbiedockor och spela spelet vem där?, så himla roligt! Mamma hade bakat en massa gott fika, som gav mig en sockerchock resten av kvällen och solen gjorde oss alla till svettpölar. Men hemskt trevligt var det ändå.

Idag skulle jag egentligen ha åkt iväg och fikat med min kompis Johanna som jag känner via stallet, men eftersom jag är ganska krasslig och hon precis varit sjuk vill inte jag smitta henne så vi sköt upp det. Istället kurerar jag mig för fullt inför kommande jobb, eftersom jag börjar gå på mitt schema på onsdag. 

Senare idag kommer det upp ett litet inlägg med tankar om universitetet, tills dess, ha det gott i detta regnväder.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hejsan! Jag heter Minna, är född under det fantastiska året 1995 och bor i en mycket liten byhåla utanför Uppsala. Jag läser just nu första terminen på Socionomprogrammet på Uppsala Universitet och jobbar extra som vårdbiträde på ett äldreboende. I övrigt gillar jag att umgås med kompisar, läsa och lyssna på musik. Jag har tidigare också varit väldigt aktiv inom ridsporten, vilket jag hoppas kunna återuppta inom en snar framtid. I den här bloggen kommer ni i framtiden få följa min vardag med plugg, jobb, fritid, min hund Gucci och en stor skopa av känslor och tankar. Vill ni läsa så vore det jätteskoj och var isåfall inte rädda för att kommentera. Kram!