Publicerat: / Allmänt

Livet igen!

Hej igen! Och nu var det ett tag sen sist, igen. Jag mår mycket bättre än tidigare även om jag fick en rejäl dipp strax före jul på grund av en sak. Har tagit tag i det själv nu och jag ser faktiskt resultat så det är på väg framåt som tur är.

På grun av detta och även att vi klarat universitetet började jag och Elin kolla på resor till London, vi ville så gärna åka tillsammans och shoppa, äta god mat, dricka drinkar, gå ut, turista och bara mysa. Sen fick vi med oss Helena också så nu är allt bokat och klart! Vi åker den 19-23 Februari och den 22 Februari ska vi även gå på Warner Brother Studios Harry Potter, så det ska bli riktigt spännande! Själv kommer jag antagligen gå loss på shoppingen, behöver (vill ha) så mycket smink och kläder att jag kommer få åka dit med tom resväska, skämt åsido haha! Ska ta massa bilder och så ska vi visa upp den här fantastiska engelskan som vi lärt oss den här terminen *host*. Nej då, men det ska bli sjukt trevligt!

Strax innan jul skaffade min familj hund! Gucci heter han och är en nu snart 4 månader gammal dvärgschnauzer hane. I skrivande stund ligger han och sover på mina ben eftersom vi är ensamma hemma. Mysigt!

Jag har inte fått tag i nåt jobb än och har varit lite seg med det. Har ett på gång men ska väl också söka något med vikariat även om jag väntar på diverse papper och andra saker. 

I övrigt är jag i princip klar med uni, vi har fortfarande lärare som inte har rättat våra uppsatser men det lutar mot att jag klarar mig i alla fall. Om någon ska plugga Engelska A1 nu i vår så har jag böcker annonserade på kurslitteratur.se, tror jag ligger bland de billigaste på de flesta! 

Ska försöka att blogga snart igen, men fram tills dess får ni alla ha det gött! Kram!


Gucci några dagar efter vi fick honom, då var han 11 veckor!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hejsan! Jag heter Minna, är född under det fantastiska året 1995 och bor i en mycket liten byhåla utanför Uppsala. Jag läser just nu första terminen på Socionomprogrammet på Uppsala Universitet och jobbar extra som vårdbiträde på ett äldreboende. I övrigt gillar jag att umgås med kompisar, läsa och lyssna på musik. Jag har tidigare också varit väldigt aktiv inom ridsporten, vilket jag hoppas kunna återuppta inom en snar framtid. I den här bloggen kommer ni i framtiden få följa min vardag med plugg, jobb, fritid, min hund Gucci och en stor skopa av känslor och tankar. Vill ni läsa så vore det jätteskoj och var isåfall inte rädda för att kommentera. Kram!