Publicerat: / Allmänt

Lista snodd från Egoina!

Hej och hå i sommarvärmen! Jag har precis käkat laxpasta till lunch och sitter nu och väntar på att hästhoppningen från EM ska börja 13.20 på SVT1 så jag slänger in en lista så länge. Jag snodde den från Egoina!

Vad gör du just nu?

-Sitter i fotöljen och väntar på att såndningen ska börja. Ska kanske sminka mig lite så jag är redo för ikväll.

Vad gjorde du för exakt ett halvår sedan?

- Hade precis släppt all ångest och känslan av misslyckande när jag medvetet valde att ta ett U på en hemtenta som jag sen aldrig slutförde. Antagligen ett av mina bättre val i livet.

Vad är det sämsta med denna vecka?

- Att jag har noll koll på när insparken börjar så jag kan inte planera mitt liv de kommande veckorna. Samt att jag var uppbokad på två ställen på lördag så var tvungen att tacka nej till ett. Annars är allt fint!

Vad ska du göra i höst?

- Plugga, försöka jobba lite om jag har tid, ta tag i mitt liv ännu mer, börja gymma, äta nyttigt, bara vara mig själv och må bra som jag är, samt inte ta skit från någon.

Vad önskar du att du gjorde just nu?

- Inget speciellt faktiskt, min plan för dagen känns väldigt bra med tanke på att jag ska träffa min bästa vän.

Har du några planer inför slutet av sommaren?

- Jag ska mysa med vänner, vinka hej då till en underbar vän som beger sig till England, förbereda mig för uni och nollas!

Vad borde du göra men orkar bara inte?

- Starta min gamla dator och rensa blnd alla bilder och dokument, säkerhetskopiera och skicka över till min nuvarande dator som jag också måste strukturera med mappar osv. Borde också dammsuga mitt rum men det orkar jag inte idag.

Vad är det bästa du vet?

- Nyrakade ben, renbäddad säng, en bra bok och dadelbollar. Då mår jag! Och såklart känslan av att ha köpt något som en verkligen vill ha, antingen något som verkligen behövs eller nagellack för ja det är så roligt stt köpa nagellack.

Vad ska du göra resterande dagar av denna vecka?

- Idag: hästhoppning på tv, middag hos Elin ikväll. 
Imorgon: Hästhoppning, städa?
Fredag: Kräftskiva med vänner.
Lördag: Åka på fotboll och sedan hänga med Loviisa.
Söndag: Antagligen ingenting, städa?

Har du något onödigt du gör?

- Överanalyserar och tänker för mycket, köper för mycket nagellack, oroar mig och tror för lite på mig själv.

Vad åt du till frukost idag?

- Förespråkar inte att göra så, och jag brukar inte göra så, men jag åt inte frukost. Vaknade alldeles för sent. I vanliga fall brukar jag äta havregrynsgröt, knäckemacka eller grekisk yoghurt med müsli och agave sirap.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hejsan! Jag heter Minna, är född under det fantastiska året 1995 och bor i en mycket liten byhåla utanför Uppsala. Jag läser just nu första terminen på Socionomprogrammet på Uppsala Universitet och jobbar extra som vårdbiträde på ett äldreboende. I övrigt gillar jag att umgås med kompisar, läsa och lyssna på musik. Jag har tidigare också varit väldigt aktiv inom ridsporten, vilket jag hoppas kunna återuppta inom en snar framtid. I den här bloggen kommer ni i framtiden få följa min vardag med plugg, jobb, fritid, min hund Gucci och en stor skopa av känslor och tankar. Vill ni läsa så vore det jätteskoj och var isåfall inte rädda för att kommentera. Kram!