Publicerat: / Allmänt

Helg helg fina helg!

Hej alla fina!

Veckan som gått har varit otroligt seg och det känns som att jag ständigt varit trött. Den ordinarie personalen på jobbet har varit på planeringsresa tisdag-onsdag, så vi vikarier har fått stå vid spakarna helt och hållet. Dessutom fick jag hoppa in och ta min kollega Emelies pass igår kväll, så jag har jobbat tre dagar den här veckan. Najs med lite cash men en blir så trött när en har varit ledig ett tag.

Idag var det välkomstmottagning i universitetshuset och även fast jag var på den förra året så tänkte jag att det kunde vara bra att åka dit och kolla lite. Det märks ju att det mest är för nyinflyttade vilsna själar, fick till exempel ett  informationsblad om hur jag skriver in mig på vårdcentralen i Uppsala uppkört i näven innan jag hann tacka nej. Jag hängde med min vän Ebba som jag kännt i drygt 5 år nu, vi ses inte ofta alls längre så det var jättetrevligt att ses, och så fick jag träffa några av hennes klasskompisar eftersom deras (juristernas) nollning redan har startat.

Stack sedan hem och fixade mig lite innan jag gick över till Elin där det vankades tacos och födelsedagsfirande. Elin fyller egentligen år nästa helg men flyttar till England på tisdag, därav att vi firade redan nu.

Imorgon ska jag eventuellt åka ner till jobbet en snabbis eftersom de har något slags öppet hus, och därefter ska jag iväg på fest och träffa en massa vänner.


Förlåt för dålig uppdatering och dåligt med bilder, jag ska försöka skärpa mig faktiskt. Speciellt nu när universitetet och nollningen sätter fart och jag faktiskt gör något annat än att jobba.

Kram, Minna



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hejsan! Jag heter Minna, är född under det fantastiska året 1995 och bor i en mycket liten byhåla utanför Uppsala. Jag läser just nu första terminen på Socionomprogrammet på Uppsala Universitet och jobbar extra som vårdbiträde på ett äldreboende. I övrigt gillar jag att umgås med kompisar, läsa och lyssna på musik. Jag har tidigare också varit väldigt aktiv inom ridsporten, vilket jag hoppas kunna återuppta inom en snar framtid. I den här bloggen kommer ni i framtiden få följa min vardag med plugg, jobb, fritid, min hund Gucci och en stor skopa av känslor och tankar. Vill ni läsa så vore det jätteskoj och var isåfall inte rädda för att kommentera. Kram!