Publicerat: / Allmänt

Lista!

Är sådär sjukt uttråkad och pigg så här får ni en sån där lista som ingen bryr sig om. :)
 

1. Hur gammal är du om fem år? 23 år
2. Vem var den sista du träffade? Mamma
3. Hur lång är du? 170 brukar jag säga, men kan va så att jag är 168 haha!
4. Vilken var den senaste film du såg? Harry Potter and the deathly hallows part 2
5. Vem ringde du senast? Min lillasyrra
6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? Syrran och: "Haha han kom hem två sek efter jag skrev det där! Skrämde skiten ur mig!"
7. Var är dagens planer? 58 minuter kvar så inga planer direkt haha!
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? För det mesta att smsa, eftersom jag inte gillar att prata i telefon. Men ibland är ringa bättre.
9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? Gifta!
10. När såg du senast din mamma? Alldeles nyss när hon sa godnatt.
11. Vilken ögonfärg har du? Blå/gröna tror jag
12. När vaknade du idag? 9.47
13. Har du någon gång hittat en katt? Eh, tror jag inte.
14. Vilken är din favoritplats? Svår fråga, ingen aning!
15. Vilken plats föredrar du minst? Skola pga. dess syfte, även om jag gillar min skola väldigt mycket.
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Förhoppningsvis har jag blivit något och har kanske en kille och kanske även barn, vem vet? :)
17. Vad skrämde dig som barn? Ormar och döden.
18. Vem fick dig att skratta senast? Mamma.
19. Är du för ung för att äga vinylskivor? Naah, fast jo.
20. Har du stationär eller bärbar dator? Bärbar!
21. Sover du med eller utan kläder på dig? Tröja och trosor. :)
22. Hur många kuddar har du i sängen? Två-fyra, oftast två.
23. Hur många landskap har du bott i? Två, Hälsingland och Uppland.
24. Har du någon gång spytt på fyllan? Nix.
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Strumpor! Eller skor för den delen, aldrig barfota!
26. Är du social? Jo då!
27. Vilken är din favoritglass? Ben & Jerry's baked alaska.
28. Vad skulle du göra om du vann en miljon? Spara och köpa allt jag behöver. Kanske skänka lite!
29. Tycker du om Kinamat? Ja! :D
30. Tycker du om kaffe? Me like!
31. Vad dricker du till frukost? Mjölk eller kaffe oftast!
32. Sover du på någon särskild sida? Intryckt mot väggen, så vänster!
33. Kan du spela poker? Haha nej!
34. Tycker du om att mysa? Ja då!
35. Är du en beroendemänniska? Det tror jag inte!
36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Känner och känner, jag vet en person.
37. Vill du ha barn? Jodå!
38. Kan du några andra språk än svenska? Engelska och en del franska och tyska.
39. Har du någonsin åkt ambulans? Nepp och så får svaret gärna fortsätta vara!
40. Föredrar du havet eller en pool? Pool tror jag!
41. Vad spenderar du helst pengar på? Oj, upplevelser och kläder även om det oftast blir mat...
42. Äger du dyra smycken? Nej det tror jag inte. Kanske något!
44. Vad var det senaste du stoppade i munnen? Kaffe.
45. Vem är den roligaste människan du känner? Oj, ingen aning!
46. Välj ett ärr på din kropp? Ett på kindbenet, efter en vattenkoppa när jag var liten!
47. Vad har du för ringsignal? Standarden för iPhone tror jag!
48. Har du kvar klädesplagg sen du var liten? Jodå!
49. Flirtar du mycket? Nej.
50. Vart togs din profilbild för din blogg? Alstabadet.
51. Kan du byta olja på bilen? Jag tror det, haha!
52. Har du fått fortkörningsböter? Nix!
53. Vilken var den senaste bok du läste? Har börjat på Mortal instruments men är inte klar! :)
54. Läser du dagstidningen? Nää.
55. Prenumererar du på någon veckotidning? Nix!
56. Dansar du i bilen? Haha självklart!
57. Vilken radiostation lyssnade du på senast? Jadu, bra fråga! Det var senast jag körde och det var i lördags så!
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Oj det minns jag inte!
59. När var du i kyrkan senast? Var i domkyrkan med skolan för ett tag sen tror jag, annars var jag där i Oktober med tyskarna iaf!
60. Vilka personer utmanar du? Haha alla andra som är uttråkade till max?
 
Vi kör en till haha!
 

Du heter: Minna Huovinen
Smeknamn: Hårinen, Minnis.
Låt som när du är ledsen sörjer till?
Oj, kör typ samma musik till alla sinnesstämningar, men Bastille brukar väl rulla.
Beroende av: 
Inget tror jag haha!
Vad tror folk om dig?
Har faktiskt ingen aning, att jag är en tönt? Snäll? Glad? Negativ? Ingen aning som sagt!
Stämmer det?
Om de tror det där sakerna så ja!
Vad får du oftast komplimanger för?
Ögon, hår och personlighet!
Hur imponerar man på dig?
Genom att ha bra åsikter och bete sig på ett bra sätt! :)
Brukar du skratta för dig själv? 
Haha jaaa...
Vad står det i ditt senast inkomna SMS?:
"Haha jaa men de va helt sjukt lika!!!"
Var bor du?
Örsaaaa!
Trivs du där?
Eh, det är väl okej.
Har du haft sex idag:
Nej.
Hur svarar du i mobilen:
Beror på vem det är, till vänner osv som jag vet vem det är brukar jag svara nåt i stil med "Hallå?", "Ja?" eller liknande. När det är något nummer jag inte känner igen svarar jag "Minna."
Vem ringde du senast?:
Syrran.
Vad sa den du senast pratade med i telefonen:
Hon svarade inte så ingenting haha. Minns inte de tidigare samtalen!
Antal timmar sömn inatt:
Ca 9!
Sov du ensam: 
Ja.
Brukar du komma i tid:
Japp!
Hur känner du dig nu:
Halv seg, mys-mode, glad, förkyld haha!
Vanligaste färg på dina kläder:
Svart skulle jag tro!
Vad tycker du om fötter:
Usch.
Vad saknar du: 
Vår, pengar, bara mysa.
Hade du en bra kväll igår:
Nah, var sjuk så, men den var väl okej!
Favorit dryck på morgonen:
Kaffe, Mjölk, oboy är också najs. Juice med för den delen!
När brukar du oftast gå och lägga dig:
Beror på dag, när det är skola kanske mellan 9.30-11. Annars mellan 11-3.30 haha!
Är du blyg?:
Nja, i vissa fall kanske!
Sysslar du med någon idrott: 
Nej, inte längre!
Tror du på kärlek vid första ögonkastet:
Tror inte det. Att man attraheras eller blir intresserad av någon, ja. Kärlek, tveksamt.
Har du spytt offentligt:
Haha, som tur var nej.
Vad skulle du göra om du vore kille/tjej för en dag:
Oj, bra fråga! Gå topless!
Är du nöjd med ditt liv: 
Jodå, det är väl okej i allafall! :)
Är du bortskämd:
Det skulle jag inte säga. Visst att mina föräldrar stöttar mig ekonomiskt och så i många fall, men jag får absolut inte allt jag pekar på. Långt ifrån!
Vad gör du i morgon: 
Pluggar och söker jobb!
Vad är det värsta du vet?:
Omogna vuxna och människor som inte respekterar andra som de är. Och krig och allt sånt där.
Har du bra vänner och äkta vänskap?:
Definitivt!
Vad är det finaste du fått?:
Oj jag vet inte, en massa fina sms har jag fått genom åren!
En speciell dag du minns:
Hmm, dagarna i London var definitivt speciella! Och Bastille konserten!
Du samlar på:
Nagellack.
Vem ringer du när du är arg/ledsen: 
Ringer ingen, skriver nog med Elin på facebook haha! Eller mamma haha! Ibland syrran!
När grät du senast: 
Tidigare idag!
Vad skulle du göra om du vann en miljon:
Det jag sa tidigare haha!
Vill du gifta dig: 
Ja det tror jag!
Vill du ha barn: 
Jodå!
Är du musikalisk?:
Ehh lite!
Vad dricker du helst när du är törstig:
Vaaaatten.
Bor dina föräldrar tillsammans:
Japp!
Har du någon gång gråtit dej till sömns:
Mycket möjligt!
Biter du på naglarna: 
Nix, de går ofta sönder dock och då river jag!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hejsan! Jag heter Minna, är född under det fantastiska året 1995 och bor i en mycket liten byhåla utanför Uppsala. Jag läser just nu första terminen på Socionomprogrammet på Uppsala Universitet och jobbar extra som vårdbiträde på ett äldreboende. I övrigt gillar jag att umgås med kompisar, läsa och lyssna på musik. Jag har tidigare också varit väldigt aktiv inom ridsporten, vilket jag hoppas kunna återuppta inom en snar framtid. I den här bloggen kommer ni i framtiden få följa min vardag med plugg, jobb, fritid, min hund Gucci och en stor skopa av känslor och tankar. Vill ni läsa så vore det jätteskoj och var isåfall inte rädda för att kommentera. Kram!