Publicerat: / Allmänt

Livet.

För att göra en lång historia kort så har jag haft en jobbigare period i mitt liv de senaste två månaderna. Det har varit så många olika små saker som bara fått mig att tappa orken och motivationen till någonting. Jag har varit jättestressad över universitetet trots att jag egentligen inte har brytt mig så mycket om hur det har gått, men bara det där med att jag är van att veta att jag kan klara det bara jag gör mitt bästa och att det nu helt plötsligt inte fungerar har gjort mig trött på livet och allmänheten överlag. Har därför inte varit den trevligaste personen på sista tiden och det har fått mig att må ännu dåligare när jag sagt nej till att umgås med kompisar på grund av att jag inte klarat av mig själv de dagarna, när jag egentligen älskar att umgås med de. Men det har bara inte funnits någon ork. Tänk er att vakna upp en dag och vara sådär sjuk att du inte kommer upp ur sängen. Ungefär så har det kännts de dagarna när jag mått dåligt, förutom det faktum att jag inte varit fysiskt sjuk. Jag förstår att jag varit dum som inte har tagit hjälp utifrån av någon, men det är svårt att själv ta tag i sådant. Nu känns det hur som helst som att jag är på väg upp igen. Mycket på grund av min inställning. Jag bestämde mig för att skita i vad som har hänt förut och istället ta tag i mig själv här och nu och imorgon. Har försökt tänka så förut men på något sätt så var det nu som jag faktiskt lyckades få igenom det också. Saker som hade fått mig att gråta för bara några veckor sen har nu varit jobbiga men lättare att hantera. 

Hur som helst så har jag bestämt mig för att inte plugga nästa termin. Jag sökte fortsättningskursen på Engelskakursen jag läser just nu men tog bort den på en gång av den anledningen att jag kände att jag var klar och att det här inte var något för mig. Jag har lärt mig jättemycket och jag i princip älskade grammatikdelen av kursen men litteraturen har gett mig sådan ångest att jag vissa dagar inte velat gå upp, av den anledningen att jag verkligen inte fattar någonting. Jag sitter i princip som ett frågetecken och läraren förväntar sig i princip att jag ska ha forskat i det här ämnet i 10 år.

Efter det så var jag inställd på att plugga psykologi men ångrade mig ganska snabbt när jag insåg att jag behöver en paus från allt som heter plugg. Göra något annat ett tag istället för att sitta i skolbänken en termin till och må dåligt. Så efter jul ska jag förhoppningsvis vicka lite här och var om jag inte hittar ett annat fast jobb. Så hoppas jag att det ska få mig på banan att göra något annat ett tag, eftersom jag planerar att läsa program i framtiden.

Nu vet ni i alla fall varför jag varit som jag varit. Vill be om ursäkt till alla som jag betett mig konstigt mot och för att jag varit så off på sista tiden. Det har inte handlat om er utan om mig själv och jag är så ledsen att det har varit som det varit. Förhoppningsvis är jag tillbaka som vanligt snart igen!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hejsan! Jag heter Minna, är född under det fantastiska året 1995 och bor i en mycket liten byhåla utanför Uppsala. Jag läser just nu första terminen på Socionomprogrammet på Uppsala Universitet och jobbar extra som vårdbiträde på ett äldreboende. I övrigt gillar jag att umgås med kompisar, läsa och lyssna på musik. Jag har tidigare också varit väldigt aktiv inom ridsporten, vilket jag hoppas kunna återuppta inom en snar framtid. I den här bloggen kommer ni i framtiden få följa min vardag med plugg, jobb, fritid, min hund Gucci och en stor skopa av känslor och tankar. Vill ni läsa så vore det jätteskoj och var isåfall inte rädda för att kommentera. Kram!