Publicerat: / Allmänt

Upprop, information och diagnos!

Har precis kommit hem från min första dag på universitetet. Som jag nämnde tidigare kommer jag läsa Engelska A1 som är en baskurs, den här hösten och idag var det dags för registrering. I vanliga fall brukar man registrera sig via hemsidan men eftersom vi även skulle göra en diagos så hade vi ett upprop istället. Mina kompisar Helena och elin som jag gick med på gymnasiet ska läsa samma kurs, men Helena är i Turkiet den här veckan så jag och Elin gick dit tillsammans. Först var det wn massa information från olika grupper som studenthälsan, uppsala studentkår och biblioteket och därefter en paus. Sen fick vi gå fram och se till at vi blev avprickade innan de åter igen pratade lite och därefter fick vi skriva en diagnos. Många saker var ganska svåra, bla. På ett ställe där vi fick beskrivningen på ett ord som vi sedan skulle välja i en lista full med svåra ord. Jag tror ändå att jag även lyckades hyfsat bra på vissa grejer och dessutom skulle inte det här räknas med på något sätt i kursen så det kändes skönt! Därefter fick vi gå hem och då tog jag och lunchade med Elin på Cupido. Nu har jag precis kommit hem och har egentligen inga planer förrän på Fredag då det är någon slags universitetsdag för alla nya studenter i universitetsaulan.  Nästa vecka börjar det på riktigt! 






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hejsan! Jag heter Minna, är född under det fantastiska året 1995 och bor i en mycket liten byhåla utanför Uppsala. Jag läser just nu första terminen på Socionomprogrammet på Uppsala Universitet och jobbar extra som vårdbiträde på ett äldreboende. I övrigt gillar jag att umgås med kompisar, läsa och lyssna på musik. Jag har tidigare också varit väldigt aktiv inom ridsporten, vilket jag hoppas kunna återuppta inom en snar framtid. I den här bloggen kommer ni i framtiden få följa min vardag med plugg, jobb, fritid, min hund Gucci och en stor skopa av känslor och tankar. Vill ni läsa så vore det jätteskoj och var isåfall inte rädda för att kommentera. Kram!