Publicerat: / Allmänt

Bråvalla!

Den sista "stora" saken jag gjort på senaste tiden var att åka till Bråvalla festivalen, desvärre har jag inte jättemycket bilder från den men jag ska ändå berätta lite grann!

Första dagen åkte jag, Frida, Josse och Amanda tillsammans ner, vi käkade på max först och plockade upp Evelina och sedan mötte vi upp Ronja, Elin, Hanna, Michelle och Anna där. Vi släppade oss nästan längst bort på campingen och slog upp våra tält, jag delade tält med de i den andra bilen och sov då i ena delen med Hanna och Ronja. Väl där mötte vi också Camp Kadaver och Fanny och hennes kille senare på kvällen. Vårt Camp fick heta Camp hanging loose, eftersom vi hade en BH i vår flagga. Den natten sov jag förjävligt pga. Kylan.

Första dagen på själva festivalen började jag med att se Dimitri Vangelis & Wyman. Efter det såg vi Imagine Dragons som jag tyckte var as bra men jag blev lite besviken på deras upplägg eftersom de inte spelade On top of the world. Jag såg sen Lewis Watson tillsammans med Anna och sedan flyttade vi oss till Lana del Rey tillsammans med Michelle och Elin. Lana var faktiskt väldigt bra på att sjunga men spelade lite väl mycket på att vara sexig. Jag kollade förbi på Iron Maiden lite senare bara för att man måste och avslutade kvällen med Sam Smith som lätt var en av de bästa akterna och M.I.A som jag verkligen inte klarade av.



Dag två av festivalen började det regna något förjävligt och som ni säkert hört slog även blixten ner och träffade en person. Vi klarade oss dock och höll i vårt partytält. Jag funderade på att se Linnea Henriksson men ingen ville gå sen och jag kände inte för det så den första jag såg var Daniel Adams Ray, som jag tyckte var också en av de bästa. Efter det såg jag Passanger, Blasterjaxx och Veronica Maggio som alla var väldigt bra. Kings of Leon var ganska tråkiga och det var bara två sånger jag ville höra som var i slutet. Kollade därför på Klingande en stund innan Alesso avslutade den dagen. Alesso var definitivt en av de bästa också!




Sista dagen på festivalen började jag att se Bastille som var lika awesome som vanligt och därefter Adrian Lux och Kanye West innan den sista avslutande akten som var Axwell och Ingrosso. Även de var riktigt grymma! Vi återvände sen till Campet där mina bilpoolare sedan dygnade medan jag sov i någon enstaka timme innan det var dags att dra hem igen dagen efter. På kvällarna (läs nätterna) var vi uppe ganska länge även om jag var bland de första i vårt camp som gick och sov, men det finns inte så mycket att säga om det mer än att vi fick många nya vänner samt att mina vänner dödade en pipande gris. 


Bråvalla var grymt och jag är verkligen glad att jag åkte!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hejsan! Jag heter Minna, är född under det fantastiska året 1995 och bor i en mycket liten byhåla utanför Uppsala. Jag läser just nu första terminen på Socionomprogrammet på Uppsala Universitet och jobbar extra som vårdbiträde på ett äldreboende. I övrigt gillar jag att umgås med kompisar, läsa och lyssna på musik. Jag har tidigare också varit väldigt aktiv inom ridsporten, vilket jag hoppas kunna återuppta inom en snar framtid. I den här bloggen kommer ni i framtiden få följa min vardag med plugg, jobb, fritid, min hund Gucci och en stor skopa av känslor och tankar. Vill ni läsa så vore det jätteskoj och var isåfall inte rädda för att kommentera. Kram!