Publicerat: / Allmänt

GAAH!

Jadu, nu blev det tomt här i några dagar igen! Har hänt en massa saker och jag har inte orkat blogga. Ska försöka sammanfatta allt så kort som möjligt.

I onsdags låg jag hemma sjuk hela dagen, ganska jobbigt och jag gjorde ingenting. Sjukanmälde mig ifrån skolan och var istället hemma hela dagen. Trist. Om du som läser är en av mina lärare eller rektorer så hoppa över nästa stycke annars, varsegod och läs:

För jag var inte alls sjuk, jag var in till Solna med Ronja, Michelle och Elin. Vi hoppade av vid stationen och tog sedan världens omväg, fick vi reda på, innan vi hamnade på Max. Käkade lite mat och sedan gick vi till Friends Arena. För äntligen var det dags, den dagen. One Direction konserten. Orkar inte säga mer än att det var underbart samt att de ca 10 år gamla tjejerna som stod framför oss tittade på oss som om vi var knäppa för att vi dansade så mycket och galet. Hehe ja... Dagen var underbar även om det tog ca en timme att ta sig ifrån arenan och på tåget sen. Fick skjuts från Uppsala av Elins pappa och landade i sängen ca 1.30.

På torsdagen var jag hemma hela dagen, tanken var att jag skulle ha åkt till stallet och kollat på Johannas ritt i dressyrtävlingen men jag orkade verkligen inte. Tråkigt nog. Härligt att vara ledig dock!

Igår övningskörde jag lite med mamma. Vi tränade start i backe, lite smått parkering och att backa. Gick hyfsat bra men jag blir så frustrerad på att jag suger på att parkera. Vet liksom aldrig vart bilen tar vägen. Efter det åkte jag med Michelle när hon övningskörde till Ica Maxi i Stenhagen där vi köpte mat till kvällen. Övningskörde ner till Josse med Elin och Michelle i baksätet, eftersom det var dags för Grillkväll! Myste med några av Josses klasskompisar + pojkvänner och stixen. Åkte sedan hem och sov.

Idag har jag hunnit träna men i övrigt har jag bara chillat, ska snart äta middag och sedan tänkte jag mysa med någon film. I övrigt har jag följ Hockey VM nu när det pågår, jag är ju ganska så sportintresserad så jag har försökt kolla på Sveriges matcher och även på någon Finlands match. Håller tummarna för båda även om det inte verkar gå så bra för Sverige. 

Blev ett tråkigt text inlägg tyvärr, ni får leva med det! Kram på er alla!


Postat av: Alma

Älskar bilderna i headern!

Svar: Tack så himla mycket! :D
Minna Huovinen

2013-05-15 @ 12:39:47
http://poff.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hejsan! Jag heter Minna, är född under det fantastiska året 1995 och bor i en mycket liten byhåla utanför Uppsala. Jag läser just nu första terminen på Socionomprogrammet på Uppsala Universitet och jobbar extra som vårdbiträde på ett äldreboende. I övrigt gillar jag att umgås med kompisar, läsa och lyssna på musik. Jag har tidigare också varit väldigt aktiv inom ridsporten, vilket jag hoppas kunna återuppta inom en snar framtid. I den här bloggen kommer ni i framtiden få följa min vardag med plugg, jobb, fritid, min hund Gucci och en stor skopa av känslor och tankar. Vill ni läsa så vore det jätteskoj och var isåfall inte rädda för att kommentera. Kram!