Publicerat: / Allmänt

Long time no see!

Tänkte köra en snabb genomgång över hur förra veckan såg ut för er. Orkar inte ta det så invecklat!

Måndag: Flög vi till tyskland där vi mötte upp våra tyskar. Stämningen var väldigt tryckande och osäker till en början, dessutom snackade alla tyskar på tyska och vi på svenska så vi kom inte så nära varandra. Jag och Lorena åkte direkt hem till henne och satt ute en stund innan alla kom då vi åt pizza.

Tisdag: Gick upp ganska tidigt för att åka till skolan. Träffade först deras rektor som väldigt gärna ville prata med oss. Därefter hade vi engelska och franska. Deras klassrum var kaotiska, med sjukt hög ljudvolym! Lärare + elever skrattade så fort någon sa fel och lärarna sa betygen högt för hela klassen samt frågade om deras åsikt gällande vilket betyg personen skulle få. Sjukt! Lärarna var dock ganska trevliga det jag snackade med de. Därefter åkte vi vidare till ett ställe som hetter Weinheim. Dit åkte jag, Elina, Frida, Caspian, Mikaela, Elin, Lorena, Julia, Janina, Philipp, Lara och Marianna. Väldigt trevligt! På kvällen gick vi till en restaurang där vi åt Kochkäse, vilket är kokad ost som man doppar bröd i. Inget speciellt så jag åt potatissoppa med bratwürst istället!

En bild från när vi beställde Spagettiglass, vilket var mjukglass som var pressad så den såg ut som spagetti.

Onsdag: Åkte vi till Frankfurt. Först gick vi till ett muséum som handlade om kommunikation, det var inte så kul eftersom det endast stod på tyska. Vad den tyska läraren hade tänkt med vet ingen. Därefter gick vi upp på en skyskrapa där vi tog massa gruppbilder. Jag och Lorena tog även en tillsammans! På kvällen var vi hem till Caspian och Philipp där vi grillade tillsammans. Fick även reda på att vår bästa lärare har slutat vilket gjorde att vi svenskar satt och grät till hans avskedmail i en ring, samtidigt som vi åt chokladpudding. Tyskarna tyckte att vi var ganska konstiga...
När vi var i Frankfurt, Elin i fokus!

Jag och Lorena tillsammans på skyskrapan! Hoppas ni kan se bilden för det blev något knas.


Torsdag: Åkte vi till en stad som heter Heidelberg, vilket även är staden som våran drottning Silvia kommer ifrån om jag förstått rätt. Det enda vi gjorde här var att gå upp för en jättebrant backe till ett slott som vi inte gick in i. Var as lökig efteråt haha! Sedan gick vi ner, åt på subway, shoppade lite. Innan vi tog spårvagnen till ett ställe där vi gick till en strand ifrån. Väldigt mysigt och hyfsat skönt i vattnet, 21 grader. På kvällen lagade Lorenas mamma Iris mat till mig så jag åt med de och Lorenas storebror Jonas. 

Fredag: Gick vi i två timmar uppför ett berg, lagom lökigt och jobbigt. Där uppe åkte vi coola bergochdalbans liknande grejer. Man satt i en liten bil och så kunde man reglera farten själv när man åkte. Jag åkte tillsammans med Johanna två gånger. Därefter åkte vi hem. När vi kom hem slappade vi en stund innan jag och Lorena gick och hälsade på hennes mormor och morfar (tror jag det var) och därefter åt glass. Eller ja hon drack milkshake och jag åt bananasplit. Mums! Därefter kollade vi i en affär innan vi gick hem. Åt återigen mat med Lorena, Iris och Jonas och sedan åkte vi iväg på en fest som det hade varit en massa bråk om. Det löste sig som tur var. Det var faktiskt ganska kul och vi svenska ägde på att dansa till skilland från alla andra. Var hemma och i säng ca 2 vilket gjorde att jag var as trött dagen efter.

Lördag: Var dagen då vi skulle åka hem. Först åt vi brunch hemma hos Malin och Alisa och därefter ville vi tillbaka till Frankfurt men eftersom Lorena skulle på dansträning + show så kunde inte hon följa med. Istället åkte de flesta av oss dit, shoppade och sedan åkte vi till flygplatsen där några föräldrar tagit med sig väskorna. Jag hade redan köpt en klänning på primark på tisdagen men köpte nu även en plånbok, kaffemug, fyra nagellack och en bandeau. Vi blev dessutom filmade i något tv program där två personer skulle tävla mot varandra. Vi var publik och det tog ett tag innan programledaren förstod att vi inte pratade tyska. Det var väldigt jobbigt att lämna alla trots att jag längtade hem jätte mycket. Längtar nu verkligen till Oktober när de kommer hit!

Ett höghus i frankfurt, med tågstationen bakom! :)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hejsan! Jag heter Minna, är född under det fantastiska året 1995 och bor i en mycket liten byhåla utanför Uppsala. Jag läser just nu första terminen på Socionomprogrammet på Uppsala Universitet och jobbar extra som vårdbiträde på ett äldreboende. I övrigt gillar jag att umgås med kompisar, läsa och lyssna på musik. Jag har tidigare också varit väldigt aktiv inom ridsporten, vilket jag hoppas kunna återuppta inom en snar framtid. I den här bloggen kommer ni i framtiden få följa min vardag med plugg, jobb, fritid, min hund Gucci och en stor skopa av känslor och tankar. Vill ni läsa så vore det jätteskoj och var isåfall inte rädda för att kommentera. Kram!