Publicerat: / Allmänt

Körteori!

Igår låg jag ute och solade på förmiddagen innan jag åt lunch och sedan tog bussen till Enköping med Elin.
Förstår inte hur bussarna kan misslyckas så extremt med luftkonditioneringen. På vintern fryser man ihjäl på bussarna och på sommaren får man ibland knappt luft. Skärpning UL!

Körteorin gick bra, tråkigt nog gick vi igenom saker som jag inte hunnit läsa så mycket om än vilket gjorde att jag satt tyst hela föreläsningen. Det var i allafall mycket om besiktningar, maxvikt och reaktionssträck/bromssträcka osv. Efter körskolan gick jag och Elin och köpte glass innan vi tog bussen hem.

Idag vaknade jag 10 och gav mig genast ut på en löprunda. Körde intervaller med 60sek springa, 90sek powerwalka. Det gick bra, men däremot var det as varmt ute vilket gjorde att jag fick värmeslag och dessutom blev väldigt poppis hos insekterna. När jag kom hem var halva gatan ute vilket var lagom pinsamt eftersom jag flåsade och svettades som en ko.

Vid halv 4 åker jag in till Enköping igen för körteori. Idag kommer det handla mycket om mörker, halka och miljö öht. Senare ikväll har jag ingenting att göra vilket betyder slappa. Imorgon gör jag ingenting på dagen men på kvällen ska jag med Sara på en pay & jump på UPK. På torsdag ska jag antagligen bara städa mitt rum...

Kram på er i värmen! Min termometer visar 37 grader just nu :o



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hejsan! Jag heter Minna, är född under det fantastiska året 1995 och bor i en mycket liten byhåla utanför Uppsala. Jag läser just nu första terminen på Socionomprogrammet på Uppsala Universitet och jobbar extra som vårdbiträde på ett äldreboende. I övrigt gillar jag att umgås med kompisar, läsa och lyssna på musik. Jag har tidigare också varit väldigt aktiv inom ridsporten, vilket jag hoppas kunna återuppta inom en snar framtid. I den här bloggen kommer ni i framtiden få följa min vardag med plugg, jobb, fritid, min hund Gucci och en stor skopa av känslor och tankar. Vill ni läsa så vore det jätteskoj och var isåfall inte rädda för att kommentera. Kram!