Publicerat: / Allmänt

DEUTSCHLAND FÜR ALLE!

Kl 11.29 sätter jag mig på bussen till Uppsala med Frida för att möta upp Elin. Vi får skjuts av Helenas mamma eller pappa (TAACK!) till arlanda där vi möter upp vår lärare och alla andra som också ska åka med. Planet lyfter 15.15 och vi beräknas landa 17.25. Det ska bli riktigt spännande men jag skulle ljuga om jag sa att jag inte är livrädd just nu. Typ allt kan gå snett men förhoppningsvis blir det jätteroligt! Frågade Lorena (som min tysk heter) om vilka lektioner hon hade den dagen vi ska till skolan och tydligen ska hon ha engelska, franska och dans. Det kändes som ganska roliga ämnen även om jag trodde att jag var klar med min franska (haha) och dans bör jag nog inte försöka mig på själv, hehe...


Igår vaknade jag upp med halsont och en näsa som inte kan bestämma sig för om den ska rinna eller vara täppt. Skit också tänkte jag och försökte kurera mig till idag så att jag skulle bli bättre. Desvärre blev det inte så. Min hals är det ingen fara med men det blir ju lagom kul att försöka sova borta när ens näsa är täppt. 

Snart ska jag klä på mig och fixa mig. Sedan ska jag packa ner det sista i väskorna och äta lunch.Därefter drar jag som sagt till bussen. Håll tummarna för att jag får en härlig resa och att alla tyskar är trevliga!

Kram på er! :D


Gammal bild!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hejsan! Jag heter Minna, är född under det fantastiska året 1995 och bor i en mycket liten byhåla utanför Uppsala. Jag läser just nu första terminen på Socionomprogrammet på Uppsala Universitet och jobbar extra som vårdbiträde på ett äldreboende. I övrigt gillar jag att umgås med kompisar, läsa och lyssna på musik. Jag har tidigare också varit väldigt aktiv inom ridsporten, vilket jag hoppas kunna återuppta inom en snar framtid. I den här bloggen kommer ni i framtiden få följa min vardag med plugg, jobb, fritid, min hund Gucci och en stor skopa av känslor och tankar. Vill ni läsa så vore det jätteskoj och var isåfall inte rädda för att kommentera. Kram!