Publicerat: / Allmänt

Zombie, abstinens och ev. ändring i schemat!

Vem var inte en zombie imorse? Hela min twitter var, som alla andra måndagar, full med klagomål över måndagen. Och helt ärligt, jag håller med, jag kan inte hitta något positivt med måndagar. Inga roliga lektioner, inget roligt att göra när man kommer hem, gå upp tidigt (vissa veckor), känna sig lika seg som kola osv osv osv. Är det någon som kan hitta några bra argument till varför måndagar är en nödvändig dag i veckan så varsågod att lägga fram de, de kommer antagligen inte kunna slå mina motargument dock. Eller de jag följer på twitters motargument heller för den delen...

I och med att det är VM uppehåll i elitseriebandyn just nu så har jag lite abstinens. Därför streamade jag största delen av Edsbyn-Sirius i juniorelitserien igår på estream. Men fram till söndag kommer min värld vara nästan lika tom på bandy som den var innan jag fick upp intresset för denna vackra sport. Det enda som kommer vara skillnaden är egentligen att jag följer en hel del bandy människor på twitter och någon av de kommer antagligen kläcka ur sig något. På tal om VM så har de också släppt en bandy-VM låt som är inspelad av Arvingarna. Denna blir just nu sågad av hela bandysverige, främst på twitter, och jag kan inte annat än hålla med om att den inte är någon hit direkt. Jag tänker inte ens länka den med risk för att ni - mina läsare som inte någon av er, vad jag tror, är intresserad av bandy - ska tycka att det är ännu töntigare än vad ni redan tycker.

På torsdag blir det antagligen ingen ridning som jag tidigare trodde. Detta eftersom jag och mina klasskompisar antagligen ska gå på extra matte kl 16-17 för att försöka bli lite klokare till halvkursproven nästa vecka. Jag är inte orolig att inte bli godkänd men jag vill gärna få så bra betyg som möjligt och då behöver jag all hjälp jag kan få.
Efter det är det också öppet hus på skolan, vilket jag har anmält att jag kan medverka på så därför blir det antagligen ingen ridning. Till er nior som ska välja gymnasium till nästa år - kom förbi JENSEN gymnasium Uppsala, jag rekommenderar den starkt! Då kan ni förhoppningsvis dessutom träffa mig! ;))

Annars rullar mitt liv på, en svenska analys är väldigt dryg och imorgon har jag halvkursprov i franska men annars så! 


En Minna med något som är snarlikt orginalfärgen på håret. Brunt i under och blondare över :)
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hejsan! Jag heter Minna, är född under det fantastiska året 1995 och bor i en mycket liten byhåla utanför Uppsala. Jag läser just nu första terminen på Socionomprogrammet på Uppsala Universitet och jobbar extra som vårdbiträde på ett äldreboende. I övrigt gillar jag att umgås med kompisar, läsa och lyssna på musik. Jag har tidigare också varit väldigt aktiv inom ridsporten, vilket jag hoppas kunna återuppta inom en snar framtid. I den här bloggen kommer ni i framtiden få följa min vardag med plugg, jobb, fritid, min hund Gucci och en stor skopa av känslor och tankar. Vill ni läsa så vore det jätteskoj och var isåfall inte rädda för att kommentera. Kram!