Publicerat: / Allmänt

Tillbaka till vardagen!

Under det lilla som var kvar av lovet gjorde jag inte så mycket. Städade lite på rummet och skrev klart min abstract som jag borde ha gjort tidigare. Jag gick också på Sirius-Broberg och nu en och en halv vecka senare har jag äntligen släppt den. Jag vill inte skriva så mycket om den egentligen för jag vet redan att spelarna tycker ungefär lika som jag, men den var lite lätt katastrofal. De förlorade med 7-2. Broberg låg vid det laget 5a i Elitserien om jag minns rätt och Sirius låg 11a. Det var ganska lätt att släppa det sedan dock för de tre kommande matcherna var riktigt bra. Dessa såg jag dock inte men har sett vissa mål. Vinst mot Vetlanda med 7-1, jätte bra match! Lite tråkigt att det där bakslagsmålet kom för Wasberg (brobergs målis) var verkligen värd en nolla. Lite typiskt att det var ett självmål. Haha! Vinst mot LBK sedan också med 5-8 om jag minns rätt och även vinst med 4-5 mot Kungälv vilket var otroligt nervöst. Tråkigt förlust mot SAIK men de spelade tydligen väldigt bra och matchen var underhållande så det var ju härligt.

Skolan har dragit igång och halvkursproven i två ämnen väntar. Till veckan är det franskan som gäller och veckan efter det är det matte. Har dessutom en svenska bok jag ska läsa ut till på onsdag som jag har kommit nästan halvvägs med. Det är Svindlande höjder och den är otroligt tråkig att läsa. Är absolut inte förtjust i klassikerna.

Vi har också några nya kurser nu den här terminen. Religionen, Samhällskunskapen och Psykologin är slut och vi har även fått betyg. Jag kommer, vilket jag är jätte glad för, få A i både Samhällskunskap 2 och Psykologin 2! Jätte stolt och glad, för jag har verkligen kämpat med båda! Religionen vet jag inte än för min senaste uppgift gick inte att öppna så han ska rätta den nu och sen får jag slutbetyg. Det blir antingen ett C eller ett B beroende på hur bra den var! Hoppas på ett B men är väldigt tveksam. Vi fortsätter läsa Matte, Engelska, Svenska, Franska och Idrott även den här terminen men nya ämnen är Kommunikation och Sociologi. Har inte läst någon av de förut så det ska bli väldigt intressant. Vet vem jag ska ha i Sociologi men i Kommunikationen är det olika bud. Från början skulle vi ha Pauline, sen byttes det till Sebastian och nu står det CAAR på schemat så jag har ingen aning om vem det är.

Det känns ganska bra nu i alla fall och jag hoppas att den här teminen är lugnare och går snabbare än den förra för det var verkligen den jobbigaste hittills. Har hört att VT i tvåan ska vara lugnare än HT i alla fall så det är väll positivt!

Vad läser ni för ämnen den här terminen?

Idag har jag ingenting att göra så just nu sitter jag och följer Juniorelitserien och Allsvenskans matcher... Lite tråkigt för jag vet inte alls vilka många av de är, bara några få och dessutom är det textuppdatering så inte så kul men men... det är något i alla fall!

KRAMAR! :D
Hittade ingen kul bild så jag valde denna på mina fina vänner i skolan! :)







Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hejsan! Jag heter Minna, är född under det fantastiska året 1995 och bor i en mycket liten byhåla utanför Uppsala. Jag läser just nu första terminen på Socionomprogrammet på Uppsala Universitet och jobbar extra som vårdbiträde på ett äldreboende. I övrigt gillar jag att umgås med kompisar, läsa och lyssna på musik. Jag har tidigare också varit väldigt aktiv inom ridsporten, vilket jag hoppas kunna återuppta inom en snar framtid. I den här bloggen kommer ni i framtiden få följa min vardag med plugg, jobb, fritid, min hund Gucci och en stor skopa av känslor och tankar. Vill ni läsa så vore det jätteskoj och var isåfall inte rädda för att kommentera. Kram!