Publicerat: / Allmänt

Senvecka!

Den här veckan går jag sen vecka. Så snart ska jag vandra iväg till bussen för att äta med Elin och kanske någon mer. Idag står matte, svenska och sociologi på schemat vilket blir ganska långtråkigt. På svenskan ska vi dessutom skriva våra bokanalyser så det blir inte så kul. Ikväll ska jag försöka skriva klart den med Elin!

Igår var det första matchen i bandy-VM och jag kollade på tv. Sverige-Finland och nog var det lite knackigt. Märks att de inte spelat ihop så mkt. Låg ganska mkt fokus på åtminstone två av de finska spelarna som spelar med Broberg, vilket såklart var roligt! Tyckte det de presterade såg bra ut i alla fall. Jag har fortfarande inte bestämt mig för om jag ska heja på Sverige eller Finland i VM men eftersom Sverige antagligen går längst så får det nog bli de.

Jag själv cyklade på träningscykeln under tiden. började en kvart innan matchen och cyklade sedan till första halvlek var slut så det blev ungefär 65min cykling. Riktigt stolt faktiskt, det jobbigaste är som sagt att sadeln inte är skön och sen är det lite svårt att komma igång. Ca var 20min är det jobbigt i typ 3minuter också, annars ingen fara. Blev dock sjukt svettig så det var skönt att duscha sen kan jag säga.

Ska cykla igen imorgon och sedan har jag idrott + dressyrträning på torsdag och sen cyklar jag igen förhoppningsvis på söndag beroende på hur det känns då!

Nu ska jag gå till skolan, hoppas ni har det bra! Kram på er alla! :D



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hejsan! Jag heter Minna, är född under det fantastiska året 1995 och bor i en mycket liten byhåla utanför Uppsala. Jag läser just nu första terminen på Socionomprogrammet på Uppsala Universitet och jobbar extra som vårdbiträde på ett äldreboende. I övrigt gillar jag att umgås med kompisar, läsa och lyssna på musik. Jag har tidigare också varit väldigt aktiv inom ridsporten, vilket jag hoppas kunna återuppta inom en snar framtid. I den här bloggen kommer ni i framtiden få följa min vardag med plugg, jobb, fritid, min hund Gucci och en stor skopa av känslor och tankar. Vill ni läsa så vore det jätteskoj och var isåfall inte rädda för att kommentera. Kram!