Publicerat: / Allmänt

På gång!

Känns som att jag är på gång med bloggningen nu, vet att jag inte har så många läsare men ni som läser får gärna kommentera lite ändå! Blir så mycket roligare då! :)

Har glömt bort att berätta att jag övningskörde i lördags. Syrran var hos en kompis och firade att hon hade fyllt år så när mamma skulle hämta henne frågade jag om inte jag kunde få köra. Hade aldrig kört i snön förut så när jag sladdade ut i en korsning så blev man väll lite rädd. Hennes kompis bor inte alls långt härifrån och det var halv 11 på kvällen dock så det var inte så överdrivet långt jag körde. Fick dessutom göra en tvärbromsning eftersom jag trodde hon bodde i ett hus längre bort än det hon bodde i, Ganska nyttigt för jag är väldigt dålig på att komma ihåg kopplingen när jag måste stanna utan att ha förberett mig. Men nu lyckades jag!

Idag hade vi först franska med vikarie eftersom vår lärare var hemma och vabbade. Blev alltså inget halvkursprov idag, nästan lite tur! Efter det skulle vi ha kommunikation men läraren vi ska ha i det ämnet börjar imorgon så iställe fick vi göra en svenska övning och sen sköt vi fram engelskan så vi slutade en timme och 40min tidigare. Ganska skönt för då slapp man släpa sig hem klockan fem! Dessutom åkte jag och Frida med både Elin, Michelle och Josse hem! Nästan hela fantastic six alltså (vi saknade dig Ronja!). 


Fick plumsa hem i snön sen, om det är något dem är dåliga på att göra här så är det att ploga. Tar alltid minst en dag innan snön försvinner. Plumsade till bussen vid 11 också så dem har inte plogat på hela dagen trots massa ny snö... Har ätit middag och nu har jag absolut ingenting att göra. Ingen bandy idag heller så det går inte ens att följa någon match. Har sökt runt lite på högskoleutbildningar men får bara ont i huvudet så jag ska väll söka på något roligt på internet. Alltid lika kul när man inte orkar plugga men ändå inte har något att göra. Imorgon åker jag (som sagt) som tur är till Västerås och kollar på bandy. Skyndar mig hem och sen åker jag, pappa och en kompis till pappa! Hoppas på vinst förstås! Skulle vara välbehövt! :)

Hur ser eran vecka ut och har ni mycket i skolan? Dela gärna med er! :D
KRAM!


Favorit i repris, mina fina vänner och jag ifrån stugan :)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hejsan! Jag heter Minna, är född under det fantastiska året 1995 och bor i en mycket liten byhåla utanför Uppsala. Jag läser just nu första terminen på Socionomprogrammet på Uppsala Universitet och jobbar extra som vårdbiträde på ett äldreboende. I övrigt gillar jag att umgås med kompisar, läsa och lyssna på musik. Jag har tidigare också varit väldigt aktiv inom ridsporten, vilket jag hoppas kunna återuppta inom en snar framtid. I den här bloggen kommer ni i framtiden få följa min vardag med plugg, jobb, fritid, min hund Gucci och en stor skopa av känslor och tankar. Vill ni läsa så vore det jätteskoj och var isåfall inte rädda för att kommentera. Kram!