Publicerat: / Allmänt

Oj!

Brukar ligga stadigt på mellan 3-8 läsare per dag, igår hade jag 18. Någon speciell anledning till det? haha...

Idag ska jag plugga och tråka. Precis som igår med skillnaden att jag inte pluggade igår. Det är inte så jobbigt det jag ska plugga men det är ju ändå inte så kul. Sen sänder eStream ett gratistest på Edsbyn P20 mot Sirius P20 ikväll så jag tänkte jag skulle kolla på den om det fungerar. Känner till några spelare i båda lagen även om jag inte känner någon så jag tänkte att jag passar på när det ändå är gratis.

Till veckan händer det lite saker. Jag funderar på att ta en cykeltur imorgon om det finns något intressant att titta på samtidigt. Blir så tråkigt annars.

På tisdag har vi pepp-rally i skolan eftersom det är Friskolekampen på onsdag. Då tävlar de allra flesta av Uppsalas friskolor emot varandra i fotboll och innebandy. Matcherna mellan Thorén och JENSEN brukar vara de mest prestigefyllda eftersom Thorén i princip är vår skolas fiendeskola. Alltid roligt att se på för det är precis som i vilken sport som helst när det visas lite känslor. Jag ska sitta bänkad på läktaren hela dagen och heja, eftersom våran skola får ledigt hela dagen!

På torsdag är det ridning igen och på fredag vet jag inte riktigt vad jag hittar på. På lördag är jag ledig om jag minns rätt och sen på söndag ska jag se Sverige-Finland i bandy VM på tv. Det går ju i vänersborg och det blir definitivt ingen resa ner dit för oss så det är härligt att TV4 sänder de bästa matcherna. Hoppas på att se Sverige-Ryssland eller Sverige-Finland i finalen sen. Känns som att Finland är ganska bra iår. Dessutom har de två spelare ifrån Broberg med i truppen. I och med VM är alltså elitserien inte igång under tre veckor nästan vilket gör att det inte går några sådana matcher på tv.





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hejsan! Jag heter Minna, är född under det fantastiska året 1995 och bor i en mycket liten byhåla utanför Uppsala. Jag läser just nu första terminen på Socionomprogrammet på Uppsala Universitet och jobbar extra som vårdbiträde på ett äldreboende. I övrigt gillar jag att umgås med kompisar, läsa och lyssna på musik. Jag har tidigare också varit väldigt aktiv inom ridsporten, vilket jag hoppas kunna återuppta inom en snar framtid. I den här bloggen kommer ni i framtiden få följa min vardag med plugg, jobb, fritid, min hund Gucci och en stor skopa av känslor och tankar. Vill ni läsa så vore det jätteskoj och var isåfall inte rädda för att kommentera. Kram!