Publicerat: / Allmänt

Konsten att boka upp ett helt lov.

Det har hänt mycket nu på lovet och jag tänkte att jag ska försöka dra det i så små drag som möjligt.

Vi gick sista dagen i skolan den 20:e December, det var dock inget jobbigt utan bara i princip uppträdanden och spextittanden. Våran klass spex var bäst och det höll nästan alla med om!



Jag red sedan mina sista pass för terminen på Zansibar och Zulle. Zansibar var väldigt fin i dressyren. Hoppningen på Zulle vill jag inte ens tänka på. Ingenting fungerade. Det var dessutom mitt sista hoppass.

Josäfin blev sjuk så var inte med mina vänner den helgen. Istället slösades den bort på allt som behövdes fixas inför julen. Firade nog den minst efterlängtade julaftonen i mitt liv. Märks att man börjar bli gammal! Fick trots det väldigt fina presenter och såklart mycket god mat och mys med familjen. Slängde dessutom upp mitt inlägg om motgångar som har legat i utkast i någon månad.

På juldagen åkte jag och min familj till Söderhamn för att mysa med släktingar, gå på bandy och fira julen.
Träffade Mormor, hennes väninna, farmor, farfar, kusinerna, faster och morbror. Alltid lika roligt att träffa sin släkt, det är nog det som är nackdelen med att bo så långt ifrån de. Man saknar alltid alla otroligt mycket!
På annandagen var det som vanligt annandagsderby, nu mot Ljusdal. Riktigt härligt med live bandy igen! Dessutom vinst! Gick också på Broberg-Bollnäs den 30:e vilket även det resulterade i en ännu skönare derby vinst! Dessutom var tifot och publiken på topp! Stolt över Broberg! :D

Åkte hem till Örsundsbro igen på kvällen/natten den 30:e. Firade sedan nyår med mina poolare i Josses mammas butik! Riktigt mysigt och härligt. Av någon anledning kan jag inte sno bilder ifrån henne så kika gärna in hennes blogg! HÄR! Idag har jag bara slappat, fikat lite och försökt hålla mig vaken för att komma i någorlunda dygnsrytm. Sov nämligen ca 5 timmar i natt.

Hoppas ni har haft en underbar jul! Ska berätta vad jag planerar att göra med resten av lovet också alldeles strax! Om någon skulle vara intresserad så kan jag berätta närmare vad jag fick i julklapp också även om det kanske inte är jätte intressant! Berätta gärna ni vad ni fick däremot! :D

Kram på er!




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hejsan! Jag heter Minna, är född under det fantastiska året 1995 och bor i en mycket liten byhåla utanför Uppsala. Jag läser just nu första terminen på Socionomprogrammet på Uppsala Universitet och jobbar extra som vårdbiträde på ett äldreboende. I övrigt gillar jag att umgås med kompisar, läsa och lyssna på musik. Jag har tidigare också varit väldigt aktiv inom ridsporten, vilket jag hoppas kunna återuppta inom en snar framtid. I den här bloggen kommer ni i framtiden få följa min vardag med plugg, jobb, fritid, min hund Gucci och en stor skopa av känslor och tankar. Vill ni läsa så vore det jätteskoj och var isåfall inte rädda för att kommentera. Kram!