Publicerat: / Allmänt

F som i Franska

Tidig vecka den här veckan vilket alltid är lite jobbigt på morgonen och allt skönare när man kommer hem innan solen har gått ner. Jag har dock valt att stanna kvar i stan längre, två dagar den här veckan!

I onsdags var det friskolekampen. Alltid lika roligt och skön stämning. Att vi dessutom vann både innebandyn, läktarkampen och själva friskolekampen gjorde det hela ännu skönare. Att Thorén inte vann någonting var det nog ingen på Jensen som var ledsen över heller. Äkta bittert hat de två skolorna emellan. 

I torsdags började jag 8.35, men tog en tidigare buss för att vara snäll mot Michelle så jag var i skolan 8. 
Hade två lektioner sen gick jag Helena och Frida till donken eftersom Helena ville ha lunch men inte vi andra. Hon hade dock kuponger så jag och Frida delade på lite nuggets, en cola och pommes. Franska sen och fick veta att hon inte tänkte skicka ut några F varningar trots halvkursproven. Jag skoja inte om jag säger att det inte var en enda i klassen som kan ha klarat sig på dem... Därefter tog jag, Frida, Sabina, Sandriné och Johanna ett rum tillsammans. Meningen var att vi skulle plugga men det fanns inte så många datorer och vi tyckte det var roligare att prata om jag säger så...

Sen var vi på extramatte, sjukt nödvändigt! Äntligen fick jag substitutionsmetoden att sätta sig i huvudet och förstod äntligen hur jag skulle höra i pythagoras sats när det blir till exempel 14,1^2+(x-3,5)^2 = x^2.
Efter det gick jag, Frida och Sabina till Unico. Jag och Sabina tog Ceasar sallad, som var typ huuur gott som helst. Inte lite mätt man blev sen. Härligt att man skulle ha på sig tight piké tröja sen då... Därefter hade vi öppet hus, vilket som vanligt var väldigt roligt och trevligt. Slapp dessutom stå nere i dörren den här gången så kunde hålla mig inne. Hamnade ensam i samhällsrummet med några lärare i bland så hade ganska många att prata med men det gick bra. :)

Igår hjälpte jag mamma att handla efter skolan och sen slappade jag bara och kollade på Vampire Diaries. Det spårar hela tiden... 

Idag har jag bara slappat, pluggat lite smått på svenskan så nu är jag äntligen i fas igen. Känns riktigt skönt för vi har inte så överdrivet mycket saker i skolan förutom den och matteproven på fredag. Inte så mycket att stressa upp sig för alltså, vilket jag dock har svårt att undvika. 

Hoppas eran vecka har varit toppen! Imorgon ska jag cykla på träningscykeln och kolla på Sverige-Finland som spelar i Vänersborg i bandy VM. :)

KRAM! :D

Bildlöst inlägg tyvärr... 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hejsan! Jag heter Minna, är född under det fantastiska året 1995 och bor i en mycket liten byhåla utanför Uppsala. Jag läser just nu första terminen på Socionomprogrammet på Uppsala Universitet och jobbar extra som vårdbiträde på ett äldreboende. I övrigt gillar jag att umgås med kompisar, läsa och lyssna på musik. Jag har tidigare också varit väldigt aktiv inom ridsporten, vilket jag hoppas kunna återuppta inom en snar framtid. I den här bloggen kommer ni i framtiden få följa min vardag med plugg, jobb, fritid, min hund Gucci och en stor skopa av känslor och tankar. Vill ni läsa så vore det jätteskoj och var isåfall inte rädda för att kommentera. Kram!