Publicerat: / Allmänt

Trött, tröttare, tröttast!

I torsdags var det dressyrträning med Balalaika. När vi började tänkte jag, shit vad fin hon är redan nu, det här blir nog bra. Och det blev det... NOT! För efter det gick det inte alls bra. I traven sprang hon bara, fick inte ens med henne ordentligt i volterna i trav. Huvudet vände men inte resten av kroppen, hon lyssnade inte alls på skänkeln. I slutet blev hon dock riktigt fin, men det var typ sista 10. Gjorde några jätte fina 10m (tror jag det var) volter i galopp, där hon var as fin. Så det var ju härligt. Vi tränade extra på volter så därav att det är det jag snackar om.

I fredags skrev jag halvkursprov. Första delen var pest och pina. Det gick så dåligt! Andra delen var allt bättre. Slutade klockan fem och efter det gick jag, Elina, Frida, Elin, Helena och Jennifer till Cupido och åt sallad samt firade Elinas 18årsdag! Hon fick lite fina saker och maten var som vanligt as god! Efter det åkte jag hem och var as trött. Dessutom var vi med när Elina invigde att visa leg som 18åring.

Igår firade vi att Josse fyllt 18 även hon. Elina fyllde på onsdagen och Josse på torsdagen så det var hektiskt med födelsedagsbarn. Många härliga människor, så himla roligt och trevligt! Finns nog inte så mkt mer att säga om det mer än att det var awesome! 

Idag vaknade jag klockan kvart i 9(!), efter 3,5(?)timmars sömn, i lokalen där Josses fest var tillsammans med mina stix och några av Josses klasskompisar. Städade så fort som möjligt och var väll hemma hos Josse lite efter 11. Hon gjorde pannkakor åt oss och de andra köpte kebabrullar/pizza. Åkte sedan hem och slappade.

Såg på bandy finalen och somnade i pausen, sjukt hur trött jag var! Fattade inte ens var jag var när pappa kom tillbaka och flyttade på mina ben för att få plats. Tror inte han förstod att jag sov heller. Missade liksom intervjuen i pausen utan att märka det... Blev så trött på matchen att jag drog i 60minuten och sov i 25min. Kom tillbaka och fick se det jobbiga och frustrerande slutet där domaren åkte på en hjärnskakning(?), lite slagsmål och vinst till ett mkt bättre Ryssland. Det var minst sagt frustrerande även om jag bara brydde mig för stunden. Bandy vm är inte det roligaste. Ser fram emot att elitserien startar igen på onsdag!

Nu har jag precis druckit kaffe för att se till att jag håller mig vaken i åtminstone en halvtimme till! Godnatt allihopa! Jag längtar inte till morgondagen! KRAM!


Snodde en bild från Josse på mig och 4 av mina 5 stix! :)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hejsan! Jag heter Minna, är född under det fantastiska året 1995 och bor i en mycket liten byhåla utanför Uppsala. Jag läser just nu första terminen på Socionomprogrammet på Uppsala Universitet och jobbar extra som vårdbiträde på ett äldreboende. I övrigt gillar jag att umgås med kompisar, läsa och lyssna på musik. Jag har tidigare också varit väldigt aktiv inom ridsporten, vilket jag hoppas kunna återuppta inom en snar framtid. I den här bloggen kommer ni i framtiden få följa min vardag med plugg, jobb, fritid, min hund Gucci och en stor skopa av känslor och tankar. Vill ni läsa så vore det jätteskoj och var isåfall inte rädda för att kommentera. Kram!