Publicerat: / Allmänt

Massa saker som händer!

Sen vecka, vilket betyder att jag glömmer blogga på morgonen och hinner inte så ofta på kvällarna. Ska dra det som hänt lite kort. Dessutom har det hänt en väldigt tråkig sak som jag ska berätta för er. Vi får se hur mycket jag hinner skriva för jag ska till skolan strax.

I helgen började en av våra kaniner, Fiffi, se hängig ut. Hon åt inte mycket alls och var allmänt loj. Dessutom klättrade hon upp i famnen på en senare. Natten från söndag till måndag dog hon. Vi förstod att det skulle hända eftersom de är ganska gamla, 7½ och hon andades väldigt hastigt. Vi gjorde allt som veterinären sa att vi kunde göra och hon somnade in bredvid min lillasyster. Det var såklart väldigt tråkigt och jag kan erkänna att jag inte mått så bra på grund av det. Vi har ändå haft de i mer än 7år. Caga mår dock hur bra som helst även om jag tror att hon saknar Fiffi.

I måndags hände ingenting speciellt om jag minns rätt. Skolan var hyfsat slapp och jag var såklart ganska chockad eftersom det var på morgonen som jag fick veta vad som hänt.

Igår var det tisdag och skola. Gjorde nästan inget vettigt förutom att översätta några ord och försöka ringa några samtal på kommunikationen. Vi ska försöka igen idag. På kvällen var det tv-match Broberg-Villa faktiskt och Broberg ställde upp med 7 ordinarie borta även om 1 av de satt på bänken. Detta både eftersom de var skadade och eftersom Broberg inte hade något att spela för. Trots det gjorde de en sjukt bra match, speciellt i andra halvlek och jag är inte lite stolt idag. Känns väldigt bra inför slutspel trots att vi blivit valda av Bajen, serievinnarna. Mitt partiska jag säger att vi tar de efter 5 matcher medan mitt mer logiska jag säger att de vinner efter förhoppningsvis åtminstone 3-1 i matcher. Tänkte skriva ett bandyinlägg ang. min tippning inför elitserien och även min tippning inför slutspelet senare, så då kan ni som inte är intresserade hoppa över det.

Annars så har jag en vanlig skoldag idag som är ganska skön. Ska gå till bussen om 10min. Vi ska även försöka ringa våra samtal idag igen. Imorgon har jag simning på idrotten vilket jag inte alls är taggad på. På fredag får vi se vad som händer, på lördag är det melodifestivalen igen och på söndag är det tv-match Broberg-Bajen faktiskt! Förhoppningsvis kommer jag iväg på en match i Stockholm under lovet. För ja, det är 3dagar kvar med idag!

KRAM PÅ ER! :D





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hejsan! Jag heter Minna, är född under det fantastiska året 1995 och bor i en mycket liten byhåla utanför Uppsala. Jag läser just nu första terminen på Socionomprogrammet på Uppsala Universitet och jobbar extra som vårdbiträde på ett äldreboende. I övrigt gillar jag att umgås med kompisar, läsa och lyssna på musik. Jag har tidigare också varit väldigt aktiv inom ridsporten, vilket jag hoppas kunna återuppta inom en snar framtid. I den här bloggen kommer ni i framtiden få följa min vardag med plugg, jobb, fritid, min hund Gucci och en stor skopa av känslor och tankar. Vill ni läsa så vore det jätteskoj och var isåfall inte rädda för att kommentera. Kram!