Publicerat: / Allmänt

Germany here we come!

Igår var det tidig vecka i skolan igen vilket betydde att man var som en zombie på måndagsmorgonen. Alltid samma visa och man lär sig inte genom att gå och lägga sig tidigare heller. Hade lite tråkiga lektioner i skolan och åkte sedan hem. Mamma hade gjort jätte god lunch åt mig eftersom hon var ledig från jobbet så valde det istället för tomatsoppa i skolan.

På kvällen kom bekräftelsen som jag väntat på. Jag har nog inte nämnt det här förut, mest för att det inte varit spikat tidigare. Sista veckan i skolan ska nämligen jag och mina kompisar i klassen (Elina, Frida, Elin och Helena) ner till Tyskland till Rimbach som ligger i närheten av Frankfurt. Tyskaklassen har ett "Student exchange program", dvs. ett utbyte med en skola som heter Martin-Luther Schule då vi svenskar åker ner och bor i en familj tillsammans med en av de tyska eleverna som är med i programmet och sedan i oktober kommer de hit och bor i våra familjer. Vi kommer då umgås alla i hela utbytet så vi kommer inte vara hemma mycket alls. Jag läser ju inte tyska men de var för några för att få ihop så att de kunde göra det här och eftersom Helena skulle vara med så såg vi våran chans och hoppade på. 

Det jag gjorde igår var alltså att boka flygbiljetter dit och hem så nu är det spikat. 10-15 Juni åker jag alltså till Tyskland! Jag har redan nu tagit kontakt med min tysk på facebook och hon verkar jätte gullig. Det här utbytet görs vanligtvis i ettan men eftersom det inte blev något förra året så kommer vi göra det iår. Detta gör dock att de tyskar vi kommer ha är 96-97or. Min är dock 96a! 

Det ska hur som helst bli jätte roligt! :D

Idag har jag haft skola, inget speciellt och sedan ätit lunch. Har precis städat min kaninbur och senare ska jag plugga lite sociologi eftersom jag har prov på torsdag! Hoppas eran dag har varit bra! KRAM! :D



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hejsan! Jag heter Minna, är född under det fantastiska året 1995 och bor i en mycket liten byhåla utanför Uppsala. Jag läser just nu första terminen på Socionomprogrammet på Uppsala Universitet och jobbar extra som vårdbiträde på ett äldreboende. I övrigt gillar jag att umgås med kompisar, läsa och lyssna på musik. Jag har tidigare också varit väldigt aktiv inom ridsporten, vilket jag hoppas kunna återuppta inom en snar framtid. I den här bloggen kommer ni i framtiden få följa min vardag med plugg, jobb, fritid, min hund Gucci och en stor skopa av känslor och tankar. Vill ni läsa så vore det jätteskoj och var isåfall inte rädda för att kommentera. Kram!