Publicerat: / Allmänt

Fredag, Fredag, härliga Fredag!

Efter att vi hade käkat igår så gick vi till Svava eftersom de öppnat en butik med frozen yoghurt där! Jag tog en liten med vanilj och sedan jordgubbar på. Jätte gott faktiskt! Rekommenderas starkt! 

Därefter köpte vi även jordgubbar och satt på en parkbänk och myste. Riktigt fint väder och så härligt i solen!
På franskan satt vi även ute på terassen och jobbade så nu börjar verkligen våren komma. Tråkigt nog är det inte riktigt lika fint väder idag.

Köpte jordgubbar igen när jag slutat och fick skjuts av min kära vän Johanna till stallet. Ett WE pass på Cannon!

Jag är faktiskt riktigt sur för att det var just WE den här gången för han var så himla fin! Vi red fram ute och jag märkte direkt hur mycket han gillade det. Travade lite och han var faktiskt ganska mjuk redan från början. När vi skulle galoppera sen så började jag faktiskt i vårt svåra, vänstervarv men det fungerade hur bra som helst. Däremot råkade jag hamna precis vid en långsida på rundvolten när jag skulle galoppera i höger och det här tyckte han självklart var jätte roligt... Säger inget mer om det. Nej skämt åsido, det var jätte roligt att springa fort tyckte han! 

När vi började rida sen så var han jätte fin och jag tror det var utomhusframridningen som gjorde en hel del, han kändes inte lika seg och han tog skänkeln på en gång. Vi började med att ställa oss över en bom och sedan skulle vi rida skänkelvikning med den mellan benen. När vi inte fick någon bjudning (efterosm vi stannade) så förstod inte C någonting. Det här var alltså inte våran övning. Däremot red vi med lansen sen och då var han jätte duktig. Trodde att han skulle vara ganska spänd eftersom han blivit så fjollig på sista tiden men han körde på och brydde sig inte alls. Jätte roligt!

Idag är det fredag och jag har bara tråkiga lektioner. Hoppas ni får en mysig helg!
KRAM!

(Kommer bild ikväll, får inte upp instagram bilder...)
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hejsan! Jag heter Minna, är född under det fantastiska året 1995 och bor i en mycket liten byhåla utanför Uppsala. Jag läser just nu första terminen på Socionomprogrammet på Uppsala Universitet och jobbar extra som vårdbiträde på ett äldreboende. I övrigt gillar jag att umgås med kompisar, läsa och lyssna på musik. Jag har tidigare också varit väldigt aktiv inom ridsporten, vilket jag hoppas kunna återuppta inom en snar framtid. I den här bloggen kommer ni i framtiden få följa min vardag med plugg, jobb, fritid, min hund Gucci och en stor skopa av känslor och tankar. Vill ni läsa så vore det jätteskoj och var isåfall inte rädda för att kommentera. Kram!