Publicerat: / Allmänt

Det var tydligen positivt med kortare inlägg!

Det verkar som att ni gillar att mina inlägg blivit lite kortare. Jag är ju inte direkt bra på att blogga egentligen utan som ni märkt så ligger min starka sida i att skriva långa uppsatser. 

Jag har just nu ganska mycket att plugga vilket verkligen är jobbigt. Egentligen är det inte mycket utan jag är mest irriterad på att jag inte klarar av det. Jag har ca 40 glosor i franskan till imorgon och jag får bara inte in de i huvudet. Så fort en fastnar så försvinner en annan. Försöker med glosboken men det fungerar inte heller.

Istället lyssnar jag på Imagine dragons. Så sjukt underbara låtar att det inte går att beskriva! Min personliga favorit är Demons och jag är så himla sur på att de spelar i Sverige den 15e och att jag, självklart, inte har några biljetter.

Igår googlade jag runt på en massa träning och kost bloggar för att försöka få lite inspiration och tips. Jag har ju just nu inte riktigt råd med att gymma och jag är även rädd att det inte skulle bli av om jag måste vistas bland människor när jag svettas, eftersom det är något som jag absolut inte tycker om. Därför har jag istället försökte lägga upp träning hemma så att jag ska kunna få lite bättre kondition och även få lite fastare kropp. Mitt nya liv sprack lite idag eftersom mamma hade köpt donuts och dessutom bjöd vår coach på kakor och kokosbollar idag. Skit samma, jag börjar imorgon! 

Min plan är att jag rider som vanligt på torsdagar samt har min idrottslektion på onsdag/torsdag som vanligt. Utöver det ska jag försöka träna tisdag och söndag åtminstone och ev. utöka det senare. Det blir lite löpning, styrketräning, cykling osv. Lite olika helt enkelt. Senare kanske jag delar med mig av mina träningar här om det skulle uppskattas! :)


Sånt här får jag äta på fredagar och lördagar! Peppar peppar, ska försöka åtminstone!

KRAM på er!





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hejsan! Jag heter Minna, är född under det fantastiska året 1995 och bor i en mycket liten byhåla utanför Uppsala. Jag läser just nu första terminen på Socionomprogrammet på Uppsala Universitet och jobbar extra som vårdbiträde på ett äldreboende. I övrigt gillar jag att umgås med kompisar, läsa och lyssna på musik. Jag har tidigare också varit väldigt aktiv inom ridsporten, vilket jag hoppas kunna återuppta inom en snar framtid. I den här bloggen kommer ni i framtiden få följa min vardag med plugg, jobb, fritid, min hund Gucci och en stor skopa av känslor och tankar. Vill ni läsa så vore det jätteskoj och var isåfall inte rädda för att kommentera. Kram!