Publicerat: / Allmänt

Matkoma och ridpass!

I torsdags red jag dressyr på Zansibar. Härligt nog så funkade det mycket bättre den här gången även om han fortfarande var väldigt vinglig i början. I slutet var han faktiskt riktigt fin. Han blir väldigt härlig så fort han länger sig istället för att trippa fram. Dessutom blev han mycket stadigare i formen vilket gjorde det mycket lättare att rida. Jag har dock problem med att sitta ner i traven just nu eftersom jag får sendrag hur lätt som helst. Har börjat dricka mera så att det kanske kan gå över snart.

På kvällen åkte jag hem och efter att ha duschat kom Michelle, Frida och Ronja hit. Vi gick och lade oss på direkten och tre timmar senare - kl 2, ringde klockan. Det var dags att kolla på VMA! Vi skippade lite av röda mattan och satt sedan vaken till ca halv 5. Vid 5 slocknade vi igen och gick upp klockan 6! Snacka om trött man var dagen efter när vi hade matteprov som första lektion. Jag tror dock att jag löste det hyffsat bra även om en fråga var dum. Sen hade vi engelska och kollade på film och efter det samhällskunskap. Jag tror att jag börjar få napp på samhällsuppsatsen så nu fattar jag på ett ungefär vad jag håller på med. Efter det gick jag , Helena, Frida, Elina, Elin och Rasmus till China River och åt kinamat till lunch. Sjukt gott och väldigt trevligt.

På kvällen var det dags för hoppträning och jag fick fina Zan Zee (Zulle). Har endast ridit på honom en gång förut i 45min då jag fick skritta 41min och trava 4. Det var dessutom länge sen så jag mindes inget alls. Hoppträningen gick faktiskt riktigt bra, jag tror vi passar ganska bra trots massa misstag och incidenter så jag inte visste vad jag skulle göra. T.ex. så är han lite som Cannon och välter i svängarna, men inte på samma sätt. Jag gjorde som jag gör på Cannon och det funkade inte alls. Men sen när jag började rida igen så funkade det galant. Annars gick det riktigt bra förutom att jag inte visste var bromsen satt.


På kvällen gick jag raka vägen in i duschen och därefter somnade jag som en stock.


En bild på mig och Millan för 3-4år sedan. Kan ni förstå att jag var liite för lång för C-ponny då
och nu rider jag på stooora storhästar? Herregud vad tiden går fort!




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hejsan! Jag heter Minna, är född under det fantastiska året 1995 och bor i en mycket liten byhåla utanför Uppsala. Jag läser just nu första terminen på Socionomprogrammet på Uppsala Universitet och jobbar extra som vårdbiträde på ett äldreboende. I övrigt gillar jag att umgås med kompisar, läsa och lyssna på musik. Jag har tidigare också varit väldigt aktiv inom ridsporten, vilket jag hoppas kunna återuppta inom en snar framtid. I den här bloggen kommer ni i framtiden få följa min vardag med plugg, jobb, fritid, min hund Gucci och en stor skopa av känslor och tankar. Vill ni läsa så vore det jätteskoj och var isåfall inte rädda för att kommentera. Kram!