Publicerat: /

Minna Huovinen, vad är det för en prick?

Min förra presentation av mig själv behövde uppdateras lite så jag tänkte, varför inte skriva en ny?

Jag heter Minna Kristina Huovinen och fyllde 17år den 24 September. Jag bor i Örsundsbro mittimellan Uppsala och Enköping tillsammans med mina föräldrar, min lilla syster och våra två kaniner. Min pappa är finsk, därav mitt efternamn, men jag är själv född i Hudiksvall men bodde i Söderhamn. Till vardags går jag på JENSEN Gymnasium Uppsala och där trivs jag super bra. Jag läser Samhällsvetenskapsprogrammet inriktning Beteendevetenskap vilket betyder att jag läser ganska mycket psykologi ämnen. Mina favoritämnen är matte och psykologi med engelskan tätt efter. Jag tycker också mycket om språk och har tidigare läst engelska, franska och tyska i skolan men nu läser jag "bara" engelska och franska.
 
Mitt största intresse är hästar. Jag har ridit i totalt 9-10år nu skulle jag tro och jag rider på Säva Ridcenter. Mina favorithästar heter Cannon och Balalaika men även Zansibar och Zan Zee (Zulle) ligger mig varmt om hjärtat. Jag och Cannon, som jag har ridit mest, tävlade våran första lokala tävling i Maj. En 95cm hoppning på Säfva. Vi var felfria i grunden men fick ett stopp och fyra tidsfel i omhoppningen. Troligtvis kommer hästarna att läggas på hyllan inom något år, men jag hoppas kunna ha kvar intresset hela livet.

Min andra stora intresse är bandy. Jag kan inte stå på ett par skridskor själv, men jag älskar att titta på det. Jag har egentligen varit intresserad enda sedan jag föddes men började följa sporten och gå på matcher (osv.) från säsongen 2011/2012. Laget jag hejar på heter Broberg/Söderhamn och de spelar i elitserien.

Annars så gillar jag att lyssna på musik. Mina favoritartister är One Direction, Olly Murs och Ed Sheeran, men annars har jag en väldigt öppen musiksmak. Jag gillar också att skriva och en dröm är att någon gång skriva en bok. Jag håller på lite smått med en novell/roman just nu även om jag inte tror att den är något jag kommer att dela med mig. Jag älskar också att läsa böcker! Fantasy/kärlek är det jag läser mest. Mina favoritserier är Hush Hush Saga, Vampire Academy och Starcrossed. Jag är också ganska teknisk av mig och är väldigt intresserad utav datorer. Fotograferingen är också ett intresse men jag har inte riktigt haft tid eller lust för det på sista tiden så det har hamnat lite på hyllan.

Det var allt om mig! /Minna


Postat av: Sara

Men Minna, kunde du inte varit liiite ambitiös och ladda upp en bild iaf?

Svar: Joo hehe, tänkte att jag skulle lägga in en sån men har inte bestämt vad för någon än. :)
Minna Huovinen

2012-10-16 @ 18:02:37
http://fjuarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hejsan! Jag heter Minna, är född under det fantastiska året 1995 och bor i en mycket liten byhåla utanför Uppsala. Jag läser just nu första terminen på Socionomprogrammet på Uppsala Universitet och jobbar extra som vårdbiträde på ett äldreboende. I övrigt gillar jag att umgås med kompisar, läsa och lyssna på musik. Jag har tidigare också varit väldigt aktiv inom ridsporten, vilket jag hoppas kunna återuppta inom en snar framtid. I den här bloggen kommer ni i framtiden få följa min vardag med plugg, jobb, fritid, min hund Gucci och en stor skopa av känslor och tankar. Vill ni läsa så vore det jätteskoj och var isåfall inte rädda för att kommentera. Kram!