Publicerat: / Allmänt

Späckat.

I fredags sov jag hos Ronja, tsm med Josse och Frida. Vi såg på X factor, åt tacos, pannacotta, massa fika och pringles. Snodde en julmust och myste. Michelle och Elin de jävlarna hade biljetter så att de fick se 1D och det var de verkligen värda. Jäkligt tråkigt bara att jag och Ronja inte fick några...

På morgonen samlades vi hemma hos Elin. 9.00 släpptes biljetterna och min ena webbläsares kö var enda framme precis vid 9 slaget men där frös den. Istället kom Ronja in 9.05 och vi fick biljetter! Läktare A, sektion 138, Rad 14 om jag minns helt rätt. Något liknande var det iaf! Såå lyckliga var vi för sen kom min dator in en minut senare och då kunde vi inte få någonting! Absolut ingenting! Det här gjorde att jag blev glad trots att jag och Ronja "bara" kunde se de på tv på kvällen. 

Däremot så torskade Broberg, med pinsamma 10-1 emot Hammarby. Så det var ju inte så trevligt kanske... 

På lördagen åkte vi hem någon gång runt tolv. Åt lunch, slumrade lite och stressade som en galning sedan. Tog bussen till Uppsala med Frida och sen tog vi 111an till lövstalöt för att ha det mys med vännerna. Elin, Helena och Elina. Vi åt tacos (igen? ahaha!), god kladdkaka/marräng/choklad/grädde tårta och massa godis. Såg på Percy Jackson också! (Matblogg frågetecken!) Super härlig helg med massa vänner! 

Idag har jag haft utvecklingssamtal. Mina härliga lärare lade det 8.30. Fattar ni? Usch vad trött jag var... Min coach skrattade åt mig när jag klev in på skolan, as trött! Haha! Efter det gick jag och mamma på stan. Skor, två vita baslinne, två svarta baslinne, en röd stickadish tröja, en blå kofta och ett par jeans följde med hem. Tog en kaffe innan affärerna öppnade också. Väldigt härligt. Dock fick jag aldrig hem någon vinterjacka, hallå? Det jag behövde mest ju! Mina krav är: 1. Inte svart, helst mörk blå, annars grön. 2. Passform, dvs. ingen fyrkantig sak. 3. Inte apa tjock. Jag är redan en klimakteriekossa samt har en tjock vinterjacka. 4. Lagom lång. De flesta jag hittade nådde ner till fötterna, skämt åsido men jag vill inte ha en klänningsjacka! - Detta fanns ingenstans! Bajskorvar! Eller jo, på Carlings, men då hängde den i fram. -.-


Mina fina classmates! :)






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hejsan! Jag heter Minna, är född under det fantastiska året 1995 och bor i en mycket liten byhåla utanför Uppsala. Jag läser just nu första terminen på Socionomprogrammet på Uppsala Universitet och jobbar extra som vårdbiträde på ett äldreboende. I övrigt gillar jag att umgås med kompisar, läsa och lyssna på musik. Jag har tidigare också varit väldigt aktiv inom ridsporten, vilket jag hoppas kunna återuppta inom en snar framtid. I den här bloggen kommer ni i framtiden få följa min vardag med plugg, jobb, fritid, min hund Gucci och en stor skopa av känslor och tankar. Vill ni läsa så vore det jätteskoj och var isåfall inte rädda för att kommentera. Kram!