Publicerat: / Allmänt

CRAZEEY!

Söndag: Det här är helt klart den bästa, men samtidigt sjukaste dagen i mitt liv. Så jäkla underbar!
Lite spontant sådär så bestämde jag, Elin och Michelle oss för att åka till Stockholm. Vi bestämde det på torsdagen och då hoppade Sofie på sen. Planen var att försöka få en skymt av One Direction, eftersom de är i Sverige och spelar in sin skiva.

Jag har, som kanske nämnt tidigare (?), lyssnat på dessa killar sen Januari 2011 (ungefär). Helt galet egentligen även om jag inte var lika obsessed innan WMYB släpptes. Det är alltså ungefär 1år och 4 månader sen.

Vi åkte hemifrån Sofie vid 8.13, tog sedan en buss som vi bokat dagen innan och sedan tunnelbana. Vi hade fått vägbeskrivning av Fanny men vi råkade gå ut på ett annat ställe så det blev helt fel. Vi trodde vi hittat stället för det stod massa tjejer på ett ställe men det var inte där. Till slut hittade vi studion.

Då gick vi och satte oss i parken eftersom hela gatan vid studion var avspärrad, kände att vi skulle lyckas bättre där. Vi väljer ut ett träd att luta oss emot och sätter oss på rötterna. Södra teatern ska ha ett stort tack för de var vår toalett under dagen, som tur var hade inte många andra kommit på vår smarta idé så vi var nästan själva med att ränna där. Någon timme efter att vi kommit börjar det skrikas en massa, först var det några andra random killar som de andra trodde var 1D (smart?) men senare skriks det på riktigt så vi springer ner.

Elin (som är lång) lyckas se Niall, Louis och Harry medan vi andra såg Harry. Killarna gick in för att spela in så det var bara att gå tillbaka. Vi käkade lite (ytterst lite) av vår matsäck och satt på roten. Efter 5timmar kommer en av de svenska vakterna och förklarar att killarna kommer om 1-2timmar. Ungefär samtidigt kommer några jätte trevliga tjejer och sätter sig med oss. De hade en stereo också så då spelade vi massa musik och sjöng. Och så efter ytterligare två timmar... kommer de! Vi såg bilen på långt håll och då såg jag Liam. Här trodde jag att jag skulle smälla av. Ni kanske märker att texten är lite luddig och konstigt. Det är för att det inte går att beskriva. JAG SÅG DE!!! 16månaders väntan och jag fucking såg de!!!

Alla såg glada ut och Niall sjöng med oss! Vi bestämde oss, tsm med de andra trevliga tjejerna för att sjunga. Trevligare och dessutom slipper man skrika men får ur sig något, och då började Niall sjunga med oss i One thing. Mer än så går inte att beskriva. Förutom en sak. Bilder och filmer är så orättvisa! För de var 1000ggr snyggar i verkligheten!

13/5-2012 kommer ha en speciell plats i mitt hjärta föralltid. Dagen jag såg One Direction för första gången. Så sjukt underbart trevlig och mysig dag med ett sånt bra slut. Har aldrig haft så ont i min rumpa i hela mitt liv. Trädroten jag satt på var knölig som fanken och det fanns ingen yta som var tillräckligt stor där det var plant för min rumpa. Dessutom gör min hals så ont att det går inte.

AMAZING!!


Inte lite mycket folk, tycker synd om bilägarna...


De trevliga tjejernas skylt!


Killarna!


Snodde bilderna från Michelle , HELT GALET!

Idag har jag varit helt borta, både för att jag är så mållös, överväldigad och trött! I 7timmar satt jag på en trädrot, min rumpa mår inte bra alltså! Har varit helt okontaktbar stundtals. Den bästa dagen någonsin!


Postat av: Sofie

Wonderful... <3

2012-05-14 @ 22:25:56
http://sofiehaagensen.blogg.se/
Postat av: Sofie

Sv: <3 <3

2012-05-14 @ 22:28:35
http://sofiehaagensen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hejsan! Jag heter Minna, är född under det fantastiska året 1995 och bor i en mycket liten byhåla utanför Uppsala. Jag läser just nu första terminen på Socionomprogrammet på Uppsala Universitet och jobbar extra som vårdbiträde på ett äldreboende. I övrigt gillar jag att umgås med kompisar, läsa och lyssna på musik. Jag har tidigare också varit väldigt aktiv inom ridsporten, vilket jag hoppas kunna återuppta inom en snar framtid. I den här bloggen kommer ni i framtiden få följa min vardag med plugg, jobb, fritid, min hund Gucci och en stor skopa av känslor och tankar. Vill ni läsa så vore det jätteskoj och var isåfall inte rädda för att kommentera. Kram!