Publicerat: / Allmänt

Vad händer nu på sommaren?

Har hört ganska många som har mycket planer för i sommar. Det har på sätt och vis jag också även om det inte är lika fullbokat som många andra. Därför tänkte jag skriva om mina planer här.

För det första: Jag har inget sommarjobb, sad but true! Jag har alltså en väldigt dålig ekonomi och lever på det jag fått kvar av studiebidragen samt små sponsringar av mina kära föräldrar. (<3)

Hittills har jag varit mycket med vänner och bara slappat allmänt hemma. Men här kommer en planering.
"Ledig" betyder inte bestämt att jag är ledig. Utan snarare att jag inte har något speciellt inbokat än. Det kommer antagligen komma att förändras! :)

I helgen är det midsommar som firas hos Michelle tillsammans med en massa härliga vänner och annars ska jag mest ta det lugnt, städa, försöka sola lite (vid fint väder) och kanske hänga med vänner i nästa vecka. 14 Juli (tror jag) åker vi också upp till stugan vilket ska bli mysigt. Då ska jag träffa lite släktingar och vänner samt chilla med en glass på stan eller något liknande.

Den 23e fyller min pappa år så någon gång där ska vi antagligen mysa med släkten. Den 23e åker dock jag, mamma och pappa ner till Enköping för att gå på handledarkurs så att jag ska kunna börja övningsköra snart. Spännande! Sen 28-29 Juli har jag Kentauren Camp, vilket ska bli mysigt. Då ska vi i Kentauren tälta på fälttävlansbanan, och jag som inte gillar tält. Hehe... Sen sover jag hemma en natt innan det är ridläger på Säva 30 Juli- 3 Aug. Den jag vet att jag ska gå med är Alexandra och annars hoppas jag att det är många trevliga människor. Det brukar alltid vara bra ridläger på Säva hur som helst. :) När jag kommit hem sen så ska jag antagligen umgås med massa kompisar. Härligt! 

Den 16e Augusti börjar skolan igen. :( Sommarlovet kommer gå fort!

Vad ska ni göra i sommar? :D
 



Postat av: Lina Jonsson

sagt det innan men du har en jätte fin blogg! :)

Svar: SV; Tack så jätte mycket, uppskattas verkligen att du säger det! :)
Minna Huovinen

2012-06-20 @ 21:13:03
http://ryttareochhast.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hejsan! Jag heter Minna, är född under det fantastiska året 1995 och bor i en mycket liten byhåla utanför Uppsala. Jag läser just nu första terminen på Socionomprogrammet på Uppsala Universitet och jobbar extra som vårdbiträde på ett äldreboende. I övrigt gillar jag att umgås med kompisar, läsa och lyssna på musik. Jag har tidigare också varit väldigt aktiv inom ridsporten, vilket jag hoppas kunna återuppta inom en snar framtid. I den här bloggen kommer ni i framtiden få följa min vardag med plugg, jobb, fritid, min hund Gucci och en stor skopa av känslor och tankar. Vill ni läsa så vore det jätteskoj och var isåfall inte rädda för att kommentera. Kram!