Publicerat: / Allmänt

Lost in the woods

Ja som rubriken säger, så är jag "lost in the woods". Eller ja, inte just nu men ni förstår nog. Orkade inte blogga förut men nu kan jag faktiskt inte. Är uppe i Söderhamn, där jag och mina föräldrar kommer ifrån. Vi bor i vår stuga och där finns knappt någon täckning och inget internet. Har i alla fall hittat en sten med hyffsad täckning så att jag kan smsa.

Just nu är jag hos mormor dock eftersom resten av familjen är i min lillasysters kompis stuga som ligger i Sundsvall, ca 15 mil bort. Jag kände inte för att åka den biten så istället stannar jag hos mormor till imorgon. Här har jag internet, riktigt toalett osv, så det vägde upp!

Jag har i alla fall haft det trevligt de första dagarna. I förrgår var jag med min barndomsvän Maria som jag inte umgåtts med så mycket på sista tiden. Vi var i hennes stuga och det är alltid så roligt att träffa henne och hennes föräldrar. Garanterat den skönaste familjen jag känner! De är så roliga. Vi badade (eller ja, jag hoppade i och hoppade upp igen. Sjukt kallt även fast det var 20C! Har nog blivit en badkruka med åren...Förut kunde jag ligga i flera timmar.) och pratade en massa. Dessutom var jag avis på hennes körtkort som hon tagit, eftersom hon fyllde 18 i April. 

Jag sov över till igår och då körde de ner mig till vägen så att jag kunde gå till farmor och farfar som bor i Söderala en bit ifrån Söderhamn. Pappa var nämligen där och hjälpte de att måla huset. Sedan åkte vi hem till stugan igen och gjorde oss iordning innan vi åkte till Östra berget och spelade minigolf. Östra berget är typ en av de största sevärdheterna i Söderhamn. Ett område högt upp på ett berg där det bla finns en scen utomhus och inomhus, ett café, en minigolfbana och själva "sevärdheten". Ett stort torn som man kan gå upp i, även om det är läskigt! Det är sjukt fint så vi kan se om jag kanske kan fixa fram en bild på det.

På kvällen åkte vi till min favoritrestaurang, Albertina som ligger i Skärså. Det är en fiskrestaurang även om det finns kyckling och lite annat också. Jag åkte grillad lax med potatis och skärgårdssås. Väldigt gott! Till efterrätt åt jag vaniljglass med chokladsås även om jag borde ha tagit ostkakan.

HAHA nu har ni fått ett lååångt inlägg som vanligt, klaga bara inte på att jag inte bloggar nu! :)

Får se om det dyker upp en bild på Östra berget någon dag, ha det gött så hörs vi så fort jag kan! KRAM! :D
PS. Jag har dragit på mig världens norrländska dialekt som vanligt, kul men irriterade!. DS.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hejsan! Jag heter Minna, är född under det fantastiska året 1995 och bor i en mycket liten byhåla utanför Uppsala. Jag läser just nu första terminen på Socionomprogrammet på Uppsala Universitet och jobbar extra som vårdbiträde på ett äldreboende. I övrigt gillar jag att umgås med kompisar, läsa och lyssna på musik. Jag har tidigare också varit väldigt aktiv inom ridsporten, vilket jag hoppas kunna återuppta inom en snar framtid. I den här bloggen kommer ni i framtiden få följa min vardag med plugg, jobb, fritid, min hund Gucci och en stor skopa av känslor och tankar. Vill ni läsa så vore det jätteskoj och var isåfall inte rädda för att kommentera. Kram!