Publicerat: / Allmänt

HEMMA!

Igår kom jag hem ifrån stugan. Väldigt skönt så att jag hinner landa lite hemma innan jag far iväg igen. Däremot är det lite andra tråkiga anledningar som gör att jag gärna hade stannat kvar på sätt och vis. Men men, nu är jag hemma i alla fall! Vi kom hem någon gång på eftermiddagen och jag drog iväg direkt. Kompissjuk som jag var så drog jag ner till Josäfin som bjöd på pannkakor. Där träffade jag en massa vänner som jag inte sett på länge. Mycket roligt! På kvällen när Uppsala folket dragit kollade vi på film och tjockade massa godis, som jag köpt! (haha) Mums!

Idag sov jag inte alls länge, till 9 faktiskt eftersom jag vaknade av att jag mådde illa. En ipren och frukost senare så åkte jag och mamma till Uppsala. Först gick vi på hööks för att köpa ett par till ridbyxor innan ridlägret. Många kanske reagerar på att jag köper ridbyxor på hööks, men personligen så är det bara ett par (ifrån hööks) som jag haft som gott sönder som jag haft i mindre än 2år så jag tycker inte det är något fel på de. Dessutom så har jag inga pengar själv så det var mamma som betalade och då vill jag inte begära något dyrare. Hon var också jätte gullig och köpte en HV polo piké, som jag kollat på väldigt länge. Jätte snällt!

Sen åkte jag och mamma in på en mack och köpte en övningskörningsskylt och svängde in vid fyris park. Själva parkeringen var inte öppen så vi tänkte köra lite på gångvägen utanför, haha! Vi testade bara lite dragläge och kände på alla spakar eftersom det var första gången men gud vad jag hoppade! Själva dragläget gick bra, men sen fick jag panik när det kom en bil bakom, och vips så satt mamma i rutan. Nog om det.

När jag kom hem så cyklade jag ner och plockade på mig Alexandra för att köpa godis på Ica. Vi ska ju nämligen på ridläger nästa vecka så då köpte vi på oss lite onyttigt att käka. 


Ikväll blir det att packa till imorron för då åker jag iväg på Kentauren Camp. Det blir säkert roligt, även om jag själv inte är så taggad just nu. Hoppas alla ni har en bra dag! KRAM!


En jätte gammal bild på en Minna med sin normala hårfärg (Och nej, jag har inte färgat underhåret heller här.)
Bilden är tagen av Josäfin! :)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hejsan! Jag heter Minna, är född under det fantastiska året 1995 och bor i en mycket liten byhåla utanför Uppsala. Jag läser just nu första terminen på Socionomprogrammet på Uppsala Universitet och jobbar extra som vårdbiträde på ett äldreboende. I övrigt gillar jag att umgås med kompisar, läsa och lyssna på musik. Jag har tidigare också varit väldigt aktiv inom ridsporten, vilket jag hoppas kunna återuppta inom en snar framtid. I den här bloggen kommer ni i framtiden få följa min vardag med plugg, jobb, fritid, min hund Gucci och en stor skopa av känslor och tankar. Vill ni läsa så vore det jätteskoj och var isåfall inte rädda för att kommentera. Kram!