Publicerat: / Allmänt

10 random things about Minna!

Woop woop, nu kör vi!

1. Jag klarar inte av att ta i tvättmedel, speciellt inte tabletterna man har i diskmaskiner. Tror att jag av någon anledning ska få det i munnen och dö. Måste därför tvätta händerna sjukt noggrant om jag tar i tvättmedel.

2. Jag är väldigt noggrann med grammatik och stavning när jag skriver. Det är jag också med stor bokstav, punkter, kommatecken osv. Däremot skriver jag 'haha' med små bokstäver så skriver jag aldrig första H:et med stor, även om det är i början på en mening. - Jag blir väldigt besviken på mig själv om jag upptäcker något fel.

3. Jag äter inte någon slags tomatsås eller varma tomater. T.ex inte ketchup, tomatpuré eller krossade tomater. Vanliga kalla tomater är okej även om det inte är gott och Heinz ketchup är bättre än övrigt men jag står helst över.

4. Dessutom blandar jag nästan aldrig mat. Mer och mer nu för tiden dock. T.ex. så äter jag spagetti och köttfärssås separat.

5. Jag är väldigt varm av mig och kan inte somna om det är för varmt i mitt rum, därför är det oftast svinkallt i det. Fryser jag en dag så är jag antingen sjuk eller så är det väldigt kallt.

6. Jag älskar data/tv-spel och har alltid gjort! Allt ifrån onlinespel på internet till The Sims, till plattformsspel, till serverspel.

7. Jag ska egentligen ha glasögon. Från det att jag var 2-14 hade jag glasögon men bestämde mig sedan för att sluta. Jag hade det inte pga. synfel utan för att jag skelade. Sista gången jag gick till optikern sa han dock att jag behövde mer justering men det har jag aldrig märkt. På syntestet till körkortstillståndet blev jag dessutom godkänd. Jag kan dock fortfarande styra min skelning och när jag blir trött åker ena ögat ofta iväg av sig själv.

8. Mina favoritämnen i skolan är matte och psykologi. Mitt sämsta är Samhällskunskap trots att jag går Samhällslinjen.


9. När jag gick ut nian så var det jätte många som frågade mig: "Hur många MVGn fick du nu då?" osv. eftersom de trodde att jag var ett sk. "MVG-barn". Svaret på den frågan är att jag inte fick ett enda.

10. Jag pratar väldigt ofta för mig själv, främst när jag t.ex. är hemma själv. Ofta blir det också på engelska av någon anledning och då får jag alltid svårt att börja prata på svenska igen. För (här kommer egentligen nr. 11) jag har ganska svårt att växla mellan engelska och svenska, pratar helst antingen det ena eller det andra. Trots detta så är jag inte så duktig på engelska. Fick dock B i ettan.

 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hejsan! Jag heter Minna, är född under det fantastiska året 1995 och bor i en mycket liten byhåla utanför Uppsala. Jag läser just nu första terminen på Socionomprogrammet på Uppsala Universitet och jobbar extra som vårdbiträde på ett äldreboende. I övrigt gillar jag att umgås med kompisar, läsa och lyssna på musik. Jag har tidigare också varit väldigt aktiv inom ridsporten, vilket jag hoppas kunna återuppta inom en snar framtid. I den här bloggen kommer ni i framtiden få följa min vardag med plugg, jobb, fritid, min hund Gucci och en stor skopa av känslor och tankar. Vill ni läsa så vore det jätteskoj och var isåfall inte rädda för att kommentera. Kram!