Publicerat: / Allmänt

Veckan!

Satt som sagt kvar med Elin i måndags, vi skrev klart vår grupp religion som vi hade tillsammans med Helena som var sjuk. Skickade in allt sen.


På tisdagen hade vi som vanligt idrott vilket betydde att vi stannade kvar i skolan. Fixade lite med vårat spex under tiden som vi inte gjorde något.

På onsdagen skulle Elin klippa sig, riktigt bra blev det faktiskt och jag stötte också på en händelse som jag kände igen mig mycket i. En av frisörerna klippte en engelsktalande man. Jag hörde inte så noga så jag vet inte om han hade engelska som sitt modersmål eller inte, men hur som helst så pratade han inte svenska. När hon var klar med honom så fick hon en ny kund som hon började att tvätta håret på. Efter ett tag så sa "How's it feeling? Is it too hot?" och mannen svarade "No, it's good!". Därefter blev det tyst och frisören började nervöst skratta. "Oj ursäkta, jag kan ju prata svenska med dig!" och mannen svarade glatt  "Ja, det går bra det också!" och så skrattade de båda. Kände igen mig så starkt för så fort jag pratar engelska med någon så får jag alltid svårt att koppla tillbaka, precis som det är svårt att komma in i "english mode" som min engelska lärare kallar det.
 
På kvällen hade vi öppet hus och jag gissar på att vi hade strax under 100 besökare. Riktigt trevligt och dessutom hälsade Johanna på, trots att hon inte ska börja på gymnasiet.

På torsdagen blev jag så grymt glad. Hela dagen sög av många anledningar, främst var jag irriterad och sur på människor som prioriterar dåligt. Men på kvällen red jag dressyr på Cannon och blev glatt överraskad. Han var så himla fin! Veckan innan sa jag till Katta att han var som en planka och rent av en mardröm, men han var så fin! Vi var liksom tillbaka till så bra som det gick innan sommaren! På fredagen hade jag sedan hoppning på honom och jag tror att det var första gången för honom sedan vilan och även här var han så fin. Hoppade utan stigbyglar först och han bjöd så fint. Var till och med finare i vänster galopp än höger trots att det brukar vara olika och gick att ställa mer än vanligt!

Igår åkte jag och resten av familjen in till Gränby. Köpte en vinterjacka (äntligen) och födelsedagspresent och julklapp till mamma. På kvällen fortsatte jag plugga på psykologin. Idag vaknade jag 11 och började med att städa mitt rum, därefter bakade jag och mamma lussebullar samt kokade knäck. Mums! Har därefter fortsatt plugga och är nu nästintill klar. Helena ska eventuellt titta igenom den lite sen skickar jag in den! Har också skrivit lite på religionen men lämnar det till imorgon för då ska jag och Elin åka in tidigare och plugga som vanligt.

Ber om ursäkt för långt inlägg men här har ni min vecka! :D



Kan inte förstå att det börjar rinna mot sitt slut...
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hejsan! Jag heter Minna, är född under det fantastiska året 1995 och bor i en mycket liten byhåla utanför Uppsala. Jag läser just nu första terminen på Socionomprogrammet på Uppsala Universitet och jobbar extra som vårdbiträde på ett äldreboende. I övrigt gillar jag att umgås med kompisar, läsa och lyssna på musik. Jag har tidigare också varit väldigt aktiv inom ridsporten, vilket jag hoppas kunna återuppta inom en snar framtid. I den här bloggen kommer ni i framtiden få följa min vardag med plugg, jobb, fritid, min hund Gucci och en stor skopa av känslor och tankar. Vill ni läsa så vore det jätteskoj och var isåfall inte rädda för att kommentera. Kram!