Publicerat: / Allmänt

Torsdag, fredag, lördag.

Torsdag: 
Skola på dagen och dressyrträning på kvällen på finaste Laika. Hon var så sjukt fin, lyssnade så bra på hjälperna och gjorde sitt bästa. Däremot har vi båda problem i vänster varv. Jag kan inte rida i vänster och det är samtidigt hennes svårare varv så det blir alltid sämre där. Höger varv var hon underbar, i alla gångarter. Jag mådde så sjukt dåligt under dagen att jag låg och sov två timmar innan ridningen. Helt galet borta var jag.

Jag övningskörde också till Säva. Herregud säger jag bara. Jag hade kört max 55km/h förut och nu skulle jag köra i 90! När jag växlade till femman trodde jag att jag skulle dö men det gick bra. Bilarna runt om var schyssta också och körde förbi istället för att rulla i baken och göra mig panikslagen. Fick motorstopp när jag skulle ner på 55an men skit samma. Troligen kör jag till Säva även på söndag!

Fredag:
Skola även här, åkte sen hem och åt lunch med mamma. Hjälpte henne att handla först. På kvällen, hoppträning på Laika. Idag var hon väldigt trött, jag dessutom mådde inte så bra igen och orkade inte riktigt bry mig ibland. Glömde bort att jag satt på en stor häst och inte en liten b-ponny och trodde det skulle gå att svänga annorlundare. Hallå? När red jag b-ponny senast? 2007? Men hon var som vanligt väldigt snäll och fin på hinder, behövdes bara lite energi hos både häst och ryttare så hade det varit ett grymt pass. Ändå riktigt nöjd och jag är så sjukt glad att jag får rida en sån fin häst. Jag har lärt mig grymt mycket utav henne!

Lördag:
Idag har jag legat hemma, käkat vit choklad, lyssnat på go musik och spelat Wii. Funderar på att kanske börja gojsa lite i PS snart så får vi se vad som händer. Ikväll ska jag till min kära vän Michelle som har fyllt 17år och fira det. Tråkigt nog kan jag inte sova över men men. 

Vad har ni gjort i veckan? :D



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hejsan! Jag heter Minna, är född under det fantastiska året 1995 och bor i en mycket liten byhåla utanför Uppsala. Jag läser just nu första terminen på Socionomprogrammet på Uppsala Universitet och jobbar extra som vårdbiträde på ett äldreboende. I övrigt gillar jag att umgås med kompisar, läsa och lyssna på musik. Jag har tidigare också varit väldigt aktiv inom ridsporten, vilket jag hoppas kunna återuppta inom en snar framtid. I den här bloggen kommer ni i framtiden få följa min vardag med plugg, jobb, fritid, min hund Gucci och en stor skopa av känslor och tankar. Vill ni läsa så vore det jätteskoj och var isåfall inte rädda för att kommentera. Kram!