Publicerat: / Allmänt

Ridlägret!

Jag åkte som tidigare sagt på ridläger den 30 Juli till 3 Augusti. Överlycklig blev jag när jag fick Cannon första dagen och dessutom verkligen lärde mig rida på honom för första gången på ett år. Men dagen efter sket det sig. 



Två av de finaste bilderna ifrån första dagen. De är tagna ifrån Säva Ridcenters facebook, men jag tror det är Andréa som fotat! (andreab.blogg.se)

Cannon var nämligen ganska trött och osammarbetsvillig den andra dagen på första passet men vi tänkte att han bara var trött. När jag skulle trava av sen så kändes han dock väldigt ofräsch så vi avslutade och gick ner. Väl där nere så kunde Katta (som snart är färdig veterinär) och hovslagaren Jarkko konstatera att han var halt. 


Ledsen som jag var, ställde jag in honom i boxen och började sedan klura på vilken häst jag skulle ta nu. Jag fick välja mellan Louie, Zulle och Balalaika men bestämde mig ganska snabbt för att välja Laika. Mycket roligt val då jag tycker att hon är en väldigt snäll och trevlig häst även om jag inte ridit henne så mycket. Den tredje dagen fick jag dock rida ett pass dressyr på Lincoln eftersom Laika behövde gå på vuxenkursen på kvällen så då sa jag att det var ok att ta Lincoln ett av passen. 

Jag hade faktiskt aldrig ridit honom men visste att han var väldigt fin redan innan. Jag slogs dock av hur pass svår han var trots att han inte ser nå svår ut alls. Nu låter det kanske som att det gick jätte dåligt, men snarare tvärtom. Han var absolut inte jätte svår men ändå inte lätt om jag säger så. Han var väldigt trevlig och man lärde sig mycket av honom, på bara ett pass. Han är ju en väldigt fin häst (Msv B dressyr och 120 hopp liksom) och det visste jag redan innan, men jag blev väldigt chockad över hur mycket häst han var att rida trots att han är hyffsat liten.

Det flöt på väldigt bra med Laika under lägret måste jag säga. Det var på sätt och vis ganska skönt att byta häst några gånger under lägret för helt plötsligt så gick ett ljus upp för mig och det kändes som jag förstod exakt vad min ridlärare Lollo försökt säga till mig det senaste året och jag fick samtidigt känna av det på olika hästar. 

Jag delade rum med Alexandra (fjuarna.blogg.se) och en Veronica. Veronica kände vi inte sen innan men hon var väldigt trevlig och rolig. Hon var dessutom 4år äldre än mig men det kändes inte konstigt alls, trots att vi som bodde i samma rum var 13, 17 och 21. :)

Vera hette en annan tjej som red i samma grupp som oss. Hon var lika gammal som Alex och även hon väldigt rolig. Vi satt ofta kvar på kvällarna och hade roliga diskussioner med personalen. :)

Väldigt långt inlägg, men ni kan ju välja själva hur mycket ni vill läsa. Vi ska se om jag kan fiska fram några fina bilder på mig och Balalaika också så kommer de sen! Förmodligen dyker det upp 1-2 inlägg till ikväll! 

KRAM på er alla! :D



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hejsan! Jag heter Minna, är född under det fantastiska året 1995 och bor i en mycket liten byhåla utanför Uppsala. Jag läser just nu första terminen på Socionomprogrammet på Uppsala Universitet och jobbar extra som vårdbiträde på ett äldreboende. I övrigt gillar jag att umgås med kompisar, läsa och lyssna på musik. Jag har tidigare också varit väldigt aktiv inom ridsporten, vilket jag hoppas kunna återuppta inom en snar framtid. I den här bloggen kommer ni i framtiden få följa min vardag med plugg, jobb, fritid, min hund Gucci och en stor skopa av känslor och tankar. Vill ni läsa så vore det jätteskoj och var isåfall inte rädda för att kommentera. Kram!