Publicerat: / Allmänt

Övningskörning, på riktigt!

Jag övningskörde ju en gång med mamma innan ridlägret/Elins stuga, mest bara för att testa! Men nu kan jag stolt säga att jag börjat på riktigt. Igår körde jag och pappa runt i industriområdet nere i Örsa och jag testade mest att starta, stanna osv. Körde runt lite och svängde, blinkade och tränade att planera min körning.

Idag körde jag på samma ställe men utvecklade det lite. Fick testa backa en gång men precis som både jag och pappa trodde så fick jag panik, haha! Sen tränade vi på att ratta ordentligt så jag fick göra skarpa svängar osv. Idag började jag också att byta växel så nu har jag kört på tvåan, wow! haha! Körde i 25km/h så nu tänkte jag att nu kan jag ju köra rally, eller vad säger ni? :) Haha!

Imorgon blir det ingen övningskörning eftersom jag har hoppträning och sedan är det kräftskiva på gatan. Jag, som inte äter skaldjur, kommer käka korv istället. Sen på lördag så kommer jag och några av mina vänner att åka in till Stockholm för att gå på grönan. Själv ska jag inte åka karuseller eftersom jag inte riktigt gillar det men, den riktiga planen är att vi ska se Olly Murs så då ska vi se om vi kan fixa nå bra platser! Håll koll i tv rutan på Sommarkrysset om ni ser oss! :)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hejsan! Jag heter Minna, är född under det fantastiska året 1995 och bor i en mycket liten byhåla utanför Uppsala. Jag läser just nu första terminen på Socionomprogrammet på Uppsala Universitet och jobbar extra som vårdbiträde på ett äldreboende. I övrigt gillar jag att umgås med kompisar, läsa och lyssna på musik. Jag har tidigare också varit väldigt aktiv inom ridsporten, vilket jag hoppas kunna återuppta inom en snar framtid. I den här bloggen kommer ni i framtiden få följa min vardag med plugg, jobb, fritid, min hund Gucci och en stor skopa av känslor och tankar. Vill ni läsa så vore det jätteskoj och var isåfall inte rädda för att kommentera. Kram!